سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 312134

نتیجه تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که خوردن روزانه ماست در وعده صبحانه فواید زیادی برای سلامتی دارد.

سلامت نیوز:نتیجه تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که خوردن روزانه ماست در وعده صبحانه فواید زیادی برای سلامتی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، استامین گریگروف دانشمند بلغاری، ترکیب کشک را مطالعه کرده بود و در طی آزمایش‌های آزمایشگاهی توانست دو نوع باکتری (باسیل بلغاری و استرپتوکوک گرمادوست) موجود در شیر تخمیر شده را جدا کند. این کشف آغاز مطالعات علمی اختصاص یافته به مطالعه ماست بود و هنوز هم ادامه دارد.


به گزارش خبرگزار نووستی،کارلوس گومزگالگو، متخصص تغذیه می‌گوید که ماست یکی از مهمترین مواد غذایی از نظر بیولوژیکی است. همچنین منبع عالی پروتئین، چربی‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و کربوهیدرات‌های قابل هضم است.


۱۰۰ گرم ماست که حاوی ۱۰۶ کیلو کالری است ۱۰ ٪ نیاز بدن به پروتئین، ۴ ٪ چربی و ۴ ٪ کربوهیدرات را تأمین می‌کند؛ بنابراین، متخصصان تغذیه به ورزشکارانی که دچار اضافه وزن هستند و زنان باردار توصیه می‌کنند ماست بخورند.


مزیت بزرگ ماست این است که حاوی باکتری‌های زنده مانند پروبیوتیک‌هایی است که میکروبیوم روده را بهبود می‌بخشند. این خاصیت در زمان کنونی که انسان مقدار زیادی چربی و مواد غذایی تصفیه شده و شیمیایی مصرف می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین، ماست در این شرایط بهترین ماده مغذی برای بازیابی و بهبود میکروبیوم روده محسوب می‌شود.


ماست حاوی ویتامین‌های محلول در چربی، بتاکاروتن، E و K و همچنین ویتامین‌های محلول در آب B۱، B۲، B۳ (PP)، B۴، B۵، B۶، B۹ و B۱۲ و مواد معدنی کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، روی، منگنز، سلنیوم و فسفر زیاد است.


از این رو، خوردن ماست هر روز صبح به لطف ترکیب هماهنگ کلسیم و ویتامین D، که باعث جذب کلسیم می‌شود، از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. همچنین پتاسیم و منیزیم موجود در ماست عادی سازی فشار خون را تقویت می‌کنند، ویتامین A و گروه ویتامین‌های موجود در آن، بر روند متابولیسم تأثیر مثبت می‌گذارند و فعالیت مغز را بهبود می‌بخشند.


باکتری‌های زنده موجود در ماست مشکلات گوارشی را برطرف می‌کنند، زیرا با خوردن روزانه آن می‌توانید یبوست، اسهال، گاز و نفخ معده را از بین ببرید.
این ماده غذایی باعث خلاص شدن از سندرم رشد باکتریایی در روده کوچک به دلیل اختلال در دستگاه گوارش می‌شود، در نتیجه بهبود عملکرد روده به طور مستقیم بر وضعیت پوست، رنگ چهره، سیستم ایمنی بدن، خلق و خو و مقاومت در برابر استرس تأثیر می‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha