چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 312185

معمولا همه فکر می‌کنند برای بیشتر زنان مهم‌ترین مسئله زیبایی، پیر نشدن و جوان ماندن است اما در حقیقت، این مسائل دغدغه اصلی زنان قدرتمند نیست.

رازهای سلامتی زنان

سلامت نیوز:معمولا همه فکر می‌کنند برای بیشتر زنان مهم‌ترین مسئله زیبایی، پیر نشدن و جوان ماندن است اما در حقیقت، این مسائل دغدغه اصلی زنان قدرتمند نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، مهم‌ترین موضوعی که باید برای هر خانمی اولویت داشته باشد، سلامتی است. در ادامه به بررسی رازهای سلامتی زنان می‌پردازیم.

 کافئین را کم کنید

 عادت هر روز ما نوشیدن چای یا قهوه است اما کمتر کسی به این نکته توجه می‌کند که چای و قهوه حاوی مقادیر بالایی کافئین هستند و باعث کدر شدن پوست و بی‌خوابی می‌شوند. از امروز سعی کنید تا حد امکان نوشیدن چای و قهوه را کاهش دهید و شیر و آب را جایگزین آن‌ها کنید. نوشیدن آب صورت شما را درخشان و صاف می‌کند و متابولیسم شما را بالا می‌برد و شیر هم به  بدن شما کلسیم می‌رساند و به جلوگیری از پوکی استخوان در سنین بالا کمک می‌کند. 

آفتاب بگیرید 

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خانم‌ها در میان سالی پوکی استخوان است. شما با آفتاب گرفتن می‌توانید به جذب ویتامین دی در بدن‌تان کمک کنید. حتما لازم نیست به مکان خاصی بروید. همین که یک ساعت مشخص از شبانه روز پنجره را باز کنید و در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید کافی است. 

ورزش کنید 

این را که ورزش کلید سلامتی است همه می‌دانند اما کمتر کسانی پیدا می‌شوند که در دوران جوانی ساعت مشخصی را ورزش ‌کنند. بزرگ ترین سرمایه‌گذاری شما برای سلامتی بدن‌تان ورزش کردن است.

مطمئن باشید نتیجه فعالیت  بدنی تان را در میان سالی و سالمندی خواهید دید. پس از امروز دست به کار شوید و ضربان قلب خود را با فعالیت بدنی بالا ببرید.  اغلب خانم‌هایی که در سنین جوانی ورزش می‌کردند نسبت به هم‌سن و سال‌های خود جوان‌تر و سالم‌تر هستند. 

مصرف شکر و نمک را کاهش دهید

 نمک و شکر را از زندگی خود حذف و ادویه‌های دیگری چون زنجبیل و دارچین که سوخت و ساز بدن‌تان را بالا می‌برند، به غذاهای خود اضافه کنید. نمک و شکر علاوه بر کدر کردن پوست صورتبرای کلیه‌ها هم  مضر هستند و باعث چاقی هم  خواهند شد. 

غذاهای بخارپز بهترین انتخاب

 از آن‌جایی‌که مسئولیت درست کردن غذای خانه معمولا برعهده خانم‌هاست شما می‌توانید به راحتی سلیقه غذایی خانواده را تغییر دهید و غذاهای آب‌پز و بخارپز را جایگزین غذاهای سرخ‌کردنی و سلامتی خود و خانواده را حفظ کنید. کسانی که غذاهای بخارپز مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که غذاهای سرخ‌شده می‌خورند کمتر دچار بیماری‌های قلبی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha