خرید ضد آفتاب یکی از ضروری‌ترین خریدها در تمام فصول سال به ویژه در بهار و تابستان است. تنها پس از زدن این کرم مجاز به ترک منزل هستید و تنها با این کرم می‌توانید جلوی آسیب‌های خورشید به پوست‌تان را بگیرید. در این مقاله با بهترین کرم‌های ضد آفتاب متناسب با نوع پوستی که دارید، آشنا خواهید شد.

خرید بهترین ضد آفتاب با توجه به نوع پوست شما

سلامت نیوزخرید ضد آفتاب یکی از ضروری‌ترین خریدها در تمام فصول سال به ویژه در بهار و تابستان است. تنها پس از زدن این کرم مجاز به ترک منزل هستید و تنها با این کرم می‌توانید جلوی آسیب‌های خورشید به پوست‌تان را بگیرید. در این مقاله با بهترین کرم‌های ضد آفتاب متناسب با نوع پوستی که دارید، آشنا خواهید شد.

معرفی انواع پوست

نوع پوست صورت به طور کلی به چهار دسته تقسیم می‌شود؛ پوست معمولی، خشک، چرب و مختلط. برای انتخاب و خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله خرید ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین عوامل، شناخت نوع پوست و خرید محصول بر اساس آن است. اگر نسبت به نوع پوست‌تان شناخت ندارید، بهترین زمان برای شناخت آن نیم ساعت پس از حمام کردن یا شستن صورت است.

  • اگر بعد از نیم ساعت وقتی انگشت‌تان را روی پوست بکشید، لایه‌ای از چربی را احساس کردید، به این معنی است که پوست شما چرب است.
  • اگر بعد از حمام احساس می‌کنید پوست‌تان به شدت کش می‌آید و اصطلاحا از خشکی سفیدک زده است، به این معنی است که پوستی خشک دارید.
  • اگر میزان چربی پوست بعد از گذشت زمان متعادل بود و چربی و خشکی بیش از حد احساس نشد، پوست شما معمولی است.
  • اگر بخش‌هایی از پوست‌تان مثل اطراف دهان و چشم‌ها خشک بوده؛ اما پیشانی و روی بینی‌تان چرب است، پوستی مختلط دارید.

در این میان دو نوع دیگر پوست نیز وجود دارد که زیر مجموعه موارد بالا قرار گرفته و معمولا محصولات انتخابی برای آن‌ها با گروه‌های بالا یکی خواهد بود. این دو نوع شامل پوست حساس و پوست مستعد آکنه می‌شود که اولی معمولا زیر مجموعه پوست خشک و دومی معمولا زیر مجموعه پوست چرب یا مختلط قرار می‌گیرد.

بهترین ضد آفتاب مخصوص پوست چرب

محصولاتی که برای پوست چرب طراحی می‌شوند، باید کاملا فاقد چربی بوده و خاصیت مات کنندگی پوست را داشته باشند. اگر کرم ضد آفتاب شما فاقد این ویژگی باشد، می‌تواند به راحتی منافذ پوست را بسته و باعث ایجاد آکنه شود. بهترین کرم‌های ضد آفتاب برای پوست چرب شامل :

  • کرم ضد آفتاب رنگی فاقد چربی SPF50 اریکه
  • کرم ضد آفتاب رنگی فاقد چربی SPF 50 هیدرودرم
  • کرم ضد آفتاب بی‌رنگ فاقد چربی SPF50 الارو

هر کدام از سه محصول بالا به دلیل عدم به کار بردن چربی در فرمولاسیون خود بهترین گزینه‌ها برای خرید ضد آفتاب هستند. استفاده از ضد آفتاب رنگی به شما این امکان را می‌دهد که با یک تیر، دو نشان زده و نیازی به استفاده از کرم پودر نداشته باشید. اگر هم پوست خوبی دارید و دوست دارید بافتی سبک روی آن قرار بگیرد، ضد آفتاب بی‌رنگ گزینه‌ای ایده‌آل برای شما است.

بهترین ضد آفتاب مخصوص پوست خشک

اگر پوست صورت‌تان خشک است، باید بدانید که موقع خرید ضد آفتاب، بهترین گزینه برای شما محصولات دارای مرطوب کننده است. پوست خشک نسبت به نور خورشید حساسیت شدیدتری نشان می‌دهد و راحت‌تر آسیب می‌بیند؛ بنابراین با به کار بردن لایه رطوبتی مناسب ریسک آسیب دیدگی و ایجاد چین و چروک را کاهش خواهید داد. بهترین کرم‌های ضد آفتاب مخصوص پوست خشک شامل موارد زیر می‌شود:

  • کرم ضد آفتاب رطوبت رسان درای ریلیف اتوپیا SPF 40
  • کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده بژ طبیعی SPF 60 پرودرما
  • کرم ضد آفتاب رطوبت رسان SPF 50 بایومارین

این محصولات جزو پرفروش‌ترین کرم‌های ضد آفتاب مخصوص پوست خشک هستند که علاوه بر خاصیت رطوبت رسانی، دارای SPF بالای 30 هم هستند و محافظت قوی‌تری را از پوست صورت در برابر اشعه خورشید انجام می‌دهند.

بهترین ضد آفتاب‌های مخصوص پوست معمولی

کسانی که نوع پوست‌شان معمولی است، راحت‌تر از بقیه می‌توانند دست به خرید ضد آفتاب بزنند و گزینه‌های متنوع‌تری دارند. نکته مهم اینجاست که این افراد نباید فکر کنند پوست آن‌ها به دلیل معمولی بودن توانایی بیشتری برای مقابله با اشعه‌های خورشید دارد و نزدن کرم ضد آفتاب برایشان به هیچ وجه قابل توجیه نیست. سه نمونه از بهترین کرم‌های ضد آفتاب مخصوص پوست معمولی شامل موارد زیر می‌شود:

  • کرم ضد آفتاب بی‌رنگ SPF 50 نئودرم
  • کرم ضد آفتاب بی‌رنگ SPF 50 درمایونیک
  • کرم ضد آفتاب بی‌رنگ SPF30 سی گل

افرادی که پوست معمولی دارند راحت‌تر می‌توانند از محصولات آرایشی دیگر به عنوان لایه رویی کرم ضد آفتاب استفاده کنند. به همین دلیل هم استفاده از کرم‌های بی‌رنگ برای آن‌ها کاملا مجاز است و می‌توانند یک لایه کرم پودر یا پنکیک را بعد از زدن ضد آفتاب به آرایش‌شان اضافه کنند.

بهترین کرم‌های ضد آفتاب برای پوست‌های مختلط

تکلیف افراد با پوست‌های خشک، چرب و معمولی کاملا مشخص و یکسره است؛ اما زمانی که پوستی تمام این ویژگی‌ها را در بخش‌های مختلف خود داشته باشد، خرید ضد آفتاب نیاز به دقت بیشتری دارد. بهترین محصولات طراحی شده و پرطرفدار برای پوست‌های مختلط شامل این موارد می‌شود:

  • کرم ضد آفتاب با پوشش کرم پودری مات کننده فاقد چربی SPF 30 الارو
  • ژل ضد آفتاب بی‌رنگ فاقد چربی ساین شیلد SPF50 ساین اسکین
  • ضد آفتاب رنگی فاقد چربی SPF50 شون

بهترین انتخاب برای شما خرید موارد فاقد چربی است؛ اما نکته طلایی این است که باید قبل از زدن کرم ضد آفتاب روی نقاط خشک پوست از مرطوب کننده سبک یا یک کرم آبرسان استفاده کنید و سپس سراغ ضد آفتاب بروید.

بهترین روش استفاده از کرم ضد آفتاب

  • بهتر است کرم ضد آفتاب بعد از استفاده از سرم صبحگاهی یا کرم مرطوب کننده و نیم ساعت قبل از خروج از منزل به صورت یک لایه مناسب روی پوست صورت قرار بگیرد. این مدت زمان برای بالا بردن مقاومت پوست در برابر آثار اشعه‌های خورشید ضروری است.
  • بهتر است کرم ضد آفتاب خود را هر دو الی سه ساعت یک بار تجدید کنید. اگر عادت به استفاده از کرم پودر دارید، برای اینکه هر بار مجبور به تجدید هم‌زمان ضد آفتاب و کرم پودر نشوید، از کرم پودر رنگی استفاده کنید.
  • در صورت تعریق یا شستن صورت، کرم را بلافاصله روی پوست تمیز تجدید کنید.
  • موقع خرید ضد آفتاب سراغ اس پی اف بالای 30 بروید.

اگر به دنبال خرید بهترین ضد آفتاب های ایرانی و خارجی هستید روی اینجا  کلیک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha