عضو کمیته علمی واکسن کوایران برکت اظهار داشت: مطالعات برای تزریق واکسن کوایران برکت به زنان باردار و افراد 12 تا 18 سال آغاز کردیم و امیدواریم امکان تزریق واکسن به این گروه‌ها نیز وجود داشته باشد.

آغاز مطالعات تزریق واکسن برکت به زنان باردار/ واکسن برکت حداقل ۸۰ درصد از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند

سلامت نیوز:عضو کمیته علمی واکسن کوایران برکت اظهار داشت: مطالعات برای تزریق واکسن کوایران برکت به زنان باردار و افراد 12 تا 18 سال آغاز کردیم و امیدواریم امکان تزریق واکسن به این گروه‌ها نیز وجود داشته باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، صالحی در نشست خبری فاز سه مطالعات بالینی واکسن کوایران برکت با بیان اینکه عارضه این واکسن پس از تزریق بسیار کم است و اثرگذاری آن بسیار بالاست گفت: پدر و مادر من هم در فاز دوم مطالعات از این واکسن استفاده کردند و آنقدر اطمینان داشتیم که واکسن برکت را به عزیزان و اعضای خانواده خود تزریق کردیم.


وی ادامه داد: اگر طی روزهای آینده وزارت بهداشت تاییده‌های مورد نظر را به واکسن کوایران برکت بدهد تحولی در واکسیناسیون عمومی رخ خواهد داد و جمعیت قابل توجهی این واکسن را دریافت می‌کنند.


وی تاکید کرد: مطالعات برای تزریق واکسن کوایران برکت به زنان باردار و افراد 12 تا 18 سال آغاز کردیم و امیدواریم امکان تزریق واکسن به این گروه‌ها نیز وجود داشته باشد.


عضو کمیته علمی واکسن کوایران برکت با بیان اینکه امیدواریم قبل از بازگشایی مدارس جمعیت قابل توجهی را  واکسینه کنیم تا با اطمینان خاطر مدارس بازگشایی شوند گفت: مطالعات نشان می‌دهد تاثیرگذاری این واکسن در پیشگیری به ابتلا حداقل 80 درصد بوده و ایمنی 80 درصدی را در برابر ابتلا به ویروس کرونا نشان د اده است.


صالحی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه این واکسن تا چند ماه موثر خواهد بود و ایمنی بر بدن ایجاد می‌کند گفت: این موضوع کاملا به واریانت‌های جدید و ویروس‌های جهش یافته بستگی دارد اگر هر چه سریعتر واکسیناسیون آغاز شود شاهد واریانت‌های جدید از ویروس کرونا هم نخواهیم بود.


وی درباره این موضوع که امکان دارد فردی در نوبت اول و دوم واکسن‌های متفاوت را دریافت کند، گفت: مطالعاتی بر روی این موضوع انجام شد که بررسی شود آیا این امکان وجود دارد که این افراد بتوانند از پلتفرم‌های مختلف‌ واکسن استفاده کنند اما امروز توصیه می‌شود که تمام نوبت‌های تزریق واکسن بر روی یک پلتفرم انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha