دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 312391

عفونت قارچی واژن یا کاندیدیازیس، نوعی بیماری شایع در زنان است. این بیماری به‌ دلیل نامتعادل شدن میزان باکتری‌های مفید واژن و افزایش سلول‌های قارچی ایجاد می‌شود.

روش نوآورانه تشخیص عفونت قارچی در بانوان

سلامت نیوز:عفونت قارچی واژن یا کاندیدیازیس، نوعی بیماری شایع در زنان است. این بیماری به‌ دلیل نامتعادل شدن میزان باکتری‌های مفید واژن و افزایش سلول‌های قارچی ایجاد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،تقریبا 75 درصد خانم‌ها، این نوع عفونت را یک‌بار در زندگی خود تجربه کرده‌اند و با دردسرهایش آشنا هستند اما نکته قابل توجه در عفونت قارچی واژن، زمان تشخیص بیماری است. هرچه این عفونت زودتر تشخیص داده شود راه درمان آن ساده‌تر خواهد بود اما اگر در تشخیص و درمان این بیماری  کوتاهی کنید باید دوره درمان طولانی‌تری را سپری کنید و ممکن است با پیشرفت در بدن‌‌تان دچار نازایی شوید.

بنابراین تشخیص به موقع این بیماری بسیار مهم است. به تازگی گروهی از دانشمندان هندی به سرپرستی دکتر «نارش کومار مانی» از انستیتوی فناوری مانی پال موفق به ساخت نوعی پد شدند که فقط  در عرض 10 دقیقه بعد از قرار گرفتن در برابر ترشحات واژینال با تغییر رنگ به شما نشان خواهد داد آیا دچار عفونت قارچی هستید یا خیر. در صورتی که گرفتن نتیجه همین آزمایش در آزمایشگاه معمولاً بین  24 تا 72 ساعت طول می‌کشد.

تولید این پد علاوه بر زمان تشخیص سریع بیماری، به دلیل دیگری هم در کشورهایی چون هند اهمیت دارد. شرم و خجالت در زنان در کشورهای جهان سوم، باعث می‌شود برای این مشکل به آزمایشگاه و پزشک مراجعه نکنند و این موضوع می‌تواند باعث پیشرفت عفونت و وخیم شدن بیماری شود. با تولید انبوه این محصول می‌توان امیدوار بود که شاهد پایین آمدن آمار بالای این نوع عفونت در جهان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha