سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 312453

رژیم تغذیه مدیترانه ای رژیم مناسبی برای بیماران ام اس است و تحقیقات نشان داده بروز انواع بیماری ها با این رژیم کاهش یافته است. این رژیم هیچ ماده غذایی را حذف نمی کند، بلکه مواد لازم برای بدن را افزایش و مواد مضر را کاهش می دهد.

بهترین‌های غذایی برای بیماران مبتلا به ام اس

سلامت نیوز: رژیم تغذیه مدیترانه ای رژیم مناسبی برای بیماران ام اس است و تحقیقات نشان داده بروز انواع بیماری ها با این رژیم کاهش یافته است. این رژیم هیچ ماده غذایی را حذف نمی کند، بلکه مواد لازم برای بدن را افزایش و مواد مضر را کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،این رژیم شامل مصرف نان سبوس دار به طور روزانه، حداقلی از میوه و سبزی خام یعنی سه  تا چهار لیوان سبزیجات خام خرد شده یا نصف این مقدار سبزیجات پخته و دو تا چهار عدد میوه، مقدار چهار قاشق مرباخوری روغن زیتون، روزانه ۱۰-۱۲ عدد آجیل خام، لبنیات حدود دو تا سه لیوان شیر و ماست کم چرب. مصرف دوبار در هفته ماهی چرب و گوشت پرندگان یک تا دوبار  در هفته ترجیحاً بوقلمون و آن دسته از گوشت پرندگان که آهن بیشتری دارند در اولویت هستند.

در میان سبزیجات همه انواع آن  مفید است اما کنگر و مارچوبه مفید تر است.تأمین مایعات و آب کافی برای بدن بسیار مهم است. کم آبی بدن می تواندخستگی و عفونت های ادراری را تشدید کند.زردچوبه، زعفران، دارچین، سیاه دانه و کنجد جزو  ادویه های  مفید هستند اما توجه داشته باشید که باید مصرف نمک را کاهش دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha