سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: یک سوم مردم دنیا نیازمند تزریق خون هستند.

حداقل و حداکثر سن اهدای خون/یک سوم مردم نیازمند تزریق خون هستند

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: یک سوم مردم دنیا نیازمند تزریق خون هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، بشیر حاجی بیگی، به مقوله اهدای خون برای نجات جان بیماران اشاره کرد و افزود: ایران، یکی از کشورهایی است که سال‌های سال است در مسیر اهدای خون داوطلبانه گام بر می‌دارد.


وی با عنوان این مطلب که یک سوم مردم دنیا به تزریق خون نیاز دارند، گفت: افراد برای اهدای خون نباید زیر ۱۸ سال و بالای ۶۰ سال سن داشته باشند.
حاجی بیگی تاکید کرد: حداکثر سن برای اولین اهدای خون ۶۰ سال است و برای دفعات بعدی اهدا کننده مستمر با سابقه حداقل ۲ بار اهدای خون در سال، حداکثر ۶۵ سال است.


وی ادامه داد: از هر فرد سالم بالای ۵۰ کیلوگرم وزن و سن بالای ۱۸ سال تا سن ۶۰ سال ۱۰.۵ سی سی یا میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خون گرفته می‌شود و حجم کیسه‌های خون اهدایی ۴۵۰ سی سی یا میلی لیتر است و ۶۳ سی سی ماده ضد انعقادی درون کیسه‌های خون موجود است.


حاجی بیگی با عنوان این مطلب که خون سالم نجات دهنده زندگی بیماران است، گفت: همه روزه، در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند، به طوری که از هر سه نفر مردم دنیا، یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآورده‌های خونی پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha