یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

تداوم جو آرام طی ۵ روز آینده / افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۵ روز آینده برای بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی پایدار همراه با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.


وی ضمن اشاره به اینکه استان‌های ساحلی خزر و اردبیل امروز با افزایش محسوس دما و وزش باد‌های گرم جنوبی مواجه هستند، ادامه داد: اردبیل امروز صبح افزایش ۱۳ درجه‌ای دما را داشته و صبح را با دمای ۲۲ درجه آغاز کرده است، اما از فردا و جمعه پس فردا با توجه به شمالی شدن جریانات روی دریای خزر مجددا کاهش محسوس ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما رخ می‌دهد و انتظار ماندگاری این شرایط دمایی را تا اواسط هفته آینده داریم.


این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه احتمال بارش خفیف در دامنه‌های شمالی البرز وجود دارد، افزود: طی ۳ روز آینده در نواحی شرق کشور به ویژه منطقه زابل، شرق کرمان، خوزستان و بخش‌هایی از شمال و غرب افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در این مناطق گردد.


نقشینه با شاره به اینکه طی ۳ روز آینده شرق دریای عمان و همچنین مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم هستند، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت اظهار کرد: برای تهران طی ۵ روز آینده آسمانی صاف و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و پایتخت امروز بعد از با افزایش باد مواجه است و دمای هوا در این شهر روند افزایشی دارد و بیشینه دمای آن امروز ۳۸ و فردا و پس فردا به ۳۹ درجه می‌رسد و کمینه دما هم در مهرآباد ۲۵ درجه و در شمیرانات ۱۹ درجه است.


وی توضیح داد: گرم‌ترین مرکز استان امروز اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه پیش‌بینی می‌شود و شهرکرد هم با کمینه دمای حدود ۷ درجه خنک‌ترین صبح را در بین مراکز استان داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha