با افتتاح صدها پروژه توسط بنیاد بركت، از امروز 500 روستای محروم كشور دارای آب شرب شدند و برای آبرسانی به 500 روستای دیگر هم تفاهمنامه همكاری امضا شد.

بهره‌برداری از 500 پروژه آبرسانی به 500 روستای محروم

سلامت نیوز:با افتتاح صدها پروژه توسط بنیاد بركت، از امروز 500 روستای محروم كشور دارای آب شرب شدند و برای آبرسانی به 500 روستای دیگر هم تفاهمنامه همكاری امضا شد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد ،صبح امروز آیین «باران بركت»، با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان امام، مدیران عامل بنیاد بركت و بنیاد احسان، مدیرعامل شركت آبفا و معاون وزیر جهاد كشاورزی و جمعی از مسوولان این دو وزارتخانه در محل نمایشگاه دایمی ستاد اجرایی فرمان امام در تهران برگزار شد. محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: حدود یك سال پیش تفاهمنامه‌ای را با وزارت نیرو امضا كردیم و متعهد شدیم كه در آبرسانی به 500 روستای محروم و بی‌آب كشور مشاركت كنیم و امروز با افتتاح این پروژه‌ها در نقاط مختلف كشور، بیش از 500 هزار نفر از آب شرب برخوردار خواهند شد.

او افزود: حجم سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از 610 میلیارد تومان بوده كه 400 طرح به صورت لوله‌كشی و 100 طرح به‌ صورت آبرسانی سیار صورت گرفته است.رییس ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان كرد: در این سال‌ها هر جا در كشور مردم به مشكلی برخوردند و احساس كردیم معضلی در سطح بالا به وجود آمده، ستاد اجرایی فرمان امام درحد توانش ورود كرده و با مدل جهادی و مردمی برای رفع معضل اقدام كرده، چه در بحث واكسن و دارو و تجهیزات پزشكی، چه ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی، چه توزیع بسته‌های معیشتی بین آسیب‌دیدگان كرونا و امدادرسانی در سیل و زلزله و تامین امنیت زنجیره غذایی و در این مورد هم آبرسانی به روستاها و احیای قنات‌ها در مناطقی كه از این بحران رنج می‌برند.

مخبر در بخش دیگری از سخنانش به بحث تولید نخستین واكسن ایرانی كرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام اشاره كرد و گفت: همان‌طور كه وزیر محترم بهداشت اعلام كردند باتوجه به موفقیت خیره‌كننده واكسن كوو ایران بركت در مراحل مطالعات بالینی، به زودی مجوز تزریق اورژانسی این واكسن صادر خواهد شد و یك میلیون دوز از این واكسن كه قبلا در كارخانه شفافارمد تولید و انبار شده دراختیار مردم قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: تا پایان خرداد حداقل ۳ میلیون دوز و تا شهریور ۵۰ میلیون دوز واكسن تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد. رییس ستاد اجرایی فرمان امام با تاكید بر امن و موثر بودن این واكسن افزود: اولین دوز این واكسن در مرحله تست انسانی به دخترم تزریق شد و خودم هم با افتخار همین واكسن ایرانی را با اطمینان كامل خواهم زد و همان‌طور كه قبلا هم اعلام كردیم علی‌رغم درخواست 7 كشور برای خرید آن، تا زمانی كه نیاز مردم داخل كشور تامین نشود برنامه‌ای برای صادرات آن نخواهیم داشت.

علیمراد اكبری، معاون آب و خاك وزارت جهاد كشاورزی نیز در این مراسم گفت: از دكتر مخبر بابت ورود جدی و پیگیرانه به بحث آب و احیای قنات‌ها از طرف خودم و از طرف آقای وزیر تشكر می‌كنم، احیای قنات یعنی احیای زمین، احیای روستا و نهایتا احیای كشاورز كه مهم‌ترین عامل رونق یك كشور است. او افزود: امروز بنیاد بركت اسباب یك اتفاق كلیدی را فراهم كرده، با همكاری بنیاد بركت و به خدمت گرفتن توان خود مردم، باید قنوات كه یك میراث بزرگ و محصول ابتكار خود كشاورزان است را حفظ و مرمت كنیم، چراكه آن را بهترین مسیر برای حل مشكل و رونق كشاورزی می‌دانیم.

حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شركت آبفای كشور و معاون وزیر نیرو نیز در این مراسم گفت: در كمتر از یك سال به همت ستاد اجرایی فرمان امام و ورود جهادی بنیاد بركت ۵۰۰ هزار نفر در روستاها از امروزاز آب شرب لوله‌كشی برخوردار شدند، این كار با قواعد دست و پاگیر دولتی قابل اجرا نبود و با دستور دكتر مخبر این پروژه‌ها بدون توقف و بروكراسی معمول انجام شد، باتوجه به سال كم‌آب و خشكی كه درپیش داریم این پروژه‌ها می‌تواند موجب نجات جان بسیاری از روستاها شود.معاون وزیر نیرو افزود:

از طریق بنیاد احسان و به‌كارگیری توان گروه‌های جهادی نیز آبرسانی سیار به ۱۳۰ روستا در سیستان و بلوچستان را آغاز كردیم كه جا دارد بابت راه‌اندازی این نهضت آبرسانی از ستاد اجرایی قدردانی كنم.در ادامه این برنامه، در ارتباطی ویدیوكنفرانسی با چهار استان، مهمانان در جریان جزییات برخی از 500 طرح «باران بركت» قرار گرفتند و با دستور رییس ستاد اجرایی فرمان امام به بهره‌برداری رسیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha