:نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان داده است که طی یک دوره ۱۲ ساله، سالانه ده ها هزار زن به دلیل علائم فیبروم یا رشد تومورهای خوش خیم در عضله رحم به بخش اورژانس بیمارستانی مراجعه می کنند.

عارضه ای که سالانه ده ها هزار زن را به اورژانس می کشاند

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان داده است که طی یک دوره ۱۲ ساله، سالانه ده ها هزار زن به دلیل علائم فیبروم یا رشد تومورهای خوش خیم در عضله رحم به بخش اورژانس بیمارستانی مراجعه می کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بررسی اخیر مرکز تحقیقات پزشکی میشیگان نشان می دهد: یک دهم از این مراجعات به بستری شدن در بیمارستان منجر می شود و بسیاری از موارد با روش های جایگزین و غیر اورژانسی برطرف می شود.


متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: فیبروم اغلب یک بیماری مزمن است، بنابراین امکان درمان این بیماری از طریق مراقبت های مستقر و مراجعه به متخصص وجود دارد. با این حال افزایش تعداد زنانی را که برای این عارضه به اورژانس مراجعه کرده و از خدمات آن بهره میبرند شاهد هستیم.


علائم فیبروم مانند خونریزی شدید ماهانه و درد در ناحیه شکم ده ها هزار زن را روانه اورژانس می کند.


در این بررسی اطلاعات بیش از ۴۸۷ میلیون زن ۱۸ تا ۵۵ ساله در فاصله سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ مورد مطالعه قرار گرفت.
تعداد مراجعه افراد به اورژانس به دلیل بروز علائم فیبروم در میان این گروه سنی در مدت زمان انجام مطالعه دو برابر افزایش داشته و به ۶۵ هزار و ۶۸۵ مورد رسیده است. هرچند، موارد بستری در بیمارستان به دلیل این نوع از مراجعات از ۲۴ به ۱۱ درصد کاهش یافته است.


به گزارش مدیکال اکسپرس، یافته های مطالعه حاکی از آن است که خدمات مراقبتی برای کاهش علائم فیبروم از پرهزینه ترین انواع خدمات مراقبتهای اورژانس به حساب می آید که به طور کلی در مقایسه با دیگر مراجعاتِ این گروه سنی از زنان، دو برابر بیشتر هزینه دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha