رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خواستار تخصیص هر چه سریع‌تر اعتبار آبخیزداری به این سازمان شد و گفت: در نیمه دوم سال امکان اجرای پروژه‌های آبخیزداری وجود نخواهد داشت.

درخواست سازمان جنگل‌ها برای تخصیص هرچه سریع‌تر بودجه آبخیزداری

سلامت نیوز:رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خواستار تخصیص هر چه سریع‌تر اعتبار آبخیزداری به این سازمان شد و گفت: در نیمه دوم سال امکان اجرای پروژه‌های آبخیزداری وجود نخواهد داشت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،مسعود منصور با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر سازمان جنگل‌ها بودجه‌ای جداگانه از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری دراختیار داشت، اظهار کرد: متاسفانه طی امسال بودجه‌ای برای این فعالیت از محل صندوق توسعه ملی درنظر گرفته نشده است.


وی با تاکید بر اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در کشور باتوجه به وقوع خشکسالی و البته بارش‌های رگباری در دوران ترسالی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در هرهکتار در سال باعث استحصال سالانه ۳۱۱ متر مکعب آب و کاهش حدود یک تا دو تن فرسایش خاک می‌شود.


منصور افزود: عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری سبب افزایش تولید علوفه و کنترل حدود یک تن رسوب می‌شود.رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیز داری کشور با بیان اینکه از سویی دیگر در قانون بودجه ۱۴۰۰ اعتباری حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری درنظر گرفته شده است، گفت: درخواست می‌کنیم که این اعتبار هرچه زودتر به سازمان جنگل‌ها تخصیص داده شود چراکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری بازه زمانی مشخص دارد و می‌توان گفت که در نیمه دوم سال و همزمان با شروع بارش‌ها امکان اجرای پروژه‌های آبخیزداری وجود نخواهد داشت.


منصور در پایان با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در بیش از ۶ میلیون هکتار از عرصه‌های کشور کار آبخیزداری انجام شده است، اظهار کرد: طرح ضربتی آبخیزداری و کنترل سیل نیز در ۲۴ حوضه آبخیز بحرانی اجرایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha