چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 312541

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، افزایش غلظت آلاینده «ازن» طی امروز (۱۲ خردادماه) در برخی مناطق ‌پایتخت دور از انتظار نیست.پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که صبح امروز (۱۲ خرداد ماه) کیفیت هوا در پاره‌ای مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

افزایش غلظت «ازن» در برخی مناطق پایتخت

سلامت نیوز:براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، افزایش غلظت آلاینده «ازن» طی امروز (۱۲ خردادماه) در برخی مناطق ‌پایتخت دور از انتظار نیست. پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که صبح امروز (۱۲ خرداد ماه) کیفیت هوا در پاره‌ای مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،رشد ناپایداری جوی همراه با افزایش تندی باد طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت قابل‌ قبول قرار می‌گیرد. هرچند در برخی مناطق احتمال افزایش غلظت آلاینده «ازن» و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت. تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت از تجمع آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق جلوگیری خواهد کرد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.


با کاهش تندی باد تا صبح فردا (۱۳ خرداد ماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی، برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود. عدم وزش باد مؤثر طی روز تاحدودی پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر احتمال افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت.


این شرایط جوی تا شامگاه فردا (۱۳ خرداد ماه)  ادامه خواهد داشت و در ساعات اوج ترافیک شامگاهی، پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.


آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی اکسید نیتروژن» با میانگین ۸۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۶ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha