سلامت نیوز : پزشكان تاكید كردند برای زنانی كه قصد دارند بچه‌دار شوند حتی مشاهده كوچكترین علائم اختلالات تغذیه‌ای نیز می‌تواند یك زنگ خطر باشد و باید با پزشك خود در این باره مشورت كنند چون براساس یك مطالعه جدید اختلالات تغذیه‌ای در زنان می‌تواند موجب به تاخیر افتادن بارداری شود.

به گزارش ایسنا، متخصصان كالج كینگ لندن در مطالعات جدید خود دریافته‌اند كه زنان با سابقه ابتلا به مشكلات و اختلالات تغذیه‌ای دیرتر باردار می‌شوند. این زنان همچنین دو برابر بیشتر از سایر همسالان خود به درمانهای نازایی نیاز پیدا می‌كنند. نتایج فوق حاصل مطالعه روی 11 هزار زن انگلیسی است كه شرح آن در مجله بین‌المللی زنان و زایمان به چاپ رسیده است.

به گزارش شبكه خبری بی‌بی‌سی، در این مطالعه معلوم شد در 35.5 درصد از زنان با سابقه این اختلالات مانند بی‌اشتهایی عصبی احتمال بارورشدن بیش از 6 ماه طول می‌كشد در صورتی كه در شرایط عادی این تاخیر فقط در یك چهارم زنان مشاهده می‌شود.

از سوی دیگر، در زنانی كه دچار بی‌اشتهایی عصبی بوده‌اند احتمال بارداری‌های ناخواسته نیز افزایش پیدا می‌كند. به طور كلی پزشكان معتقدند برای زنانی كه دچار اختلالات تغذیه‌ای هستند، دوران بارداری مرحله سختی از زندگی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha