دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 312616

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش پراکنده و وزش باد شدید در مناطقی از کشور

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور  گفت: تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف خواهیم داشت. فقط طی این مدت در مناطقی از استان‌های ساحلی خزر بارش‌های پراکنده اتفاق خواهد افتاد.

 وی ادامه داد: در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب بعضی از مناطق شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات استان‌های کرمان، هرمزگان و جنوب استان سیستان و بلوچستان بارش‌ها به شکل رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد. 

این کارشناس هواشناسی اذعان کرد: پدیده دیگر وزش باد به نسبت شدید است که برای بیست و چهار ساعت آینده به ویژه برای ساعت‌های بعدازظهر در استان‌های شمال غرب و غرب کشور پیش بینی می‌کنیم. همینطور در بعضی از ساعت‌ها در استان‌های تهران، البرز، سمنان و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد به نسبت شدید خواهد بود که در برخی مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد. همچنین کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی را هم به دنبال خواهد داشت.

 وی افزود: روز سه شنبه تا پنجشنبه هم نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل این شرایط را خواهد داشت. تا پایان هفته در مناطقی از جنوب غرب کشور وزش باد به نسبت شدید خواهد بود. تا پایان هفته آب‌های خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج هستند. امروز تا اواخر وقت دریای خزر هم مواج و متلاطم خواهد بود. 

رفیعی درخصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: در تهران هم امروز آسمان صاف خواهد بود. در طول روز در بعضی ساعت‌ها وزش باد هم رخ خواهد داد. اما در ساعت‌های بعدازظهر وزش باد شدیدتر خواهد شد. حداکثر دمای امروز تهران سی و شش درجه خواهد بود که نسبت به دیروز دو درجه خنک‌تر خواهد شد. حداقل دما نیز امروز صبح به بیست و شش درجه بالای صفر رسید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha