شرکت تحلیل گران داده ویرا لوتوس در سال ۱۳۹۶ به طور رسمی با هدف توسعه و تولید نرم افزار مدیریت مطب رز تاسیس شد. نرم افزاری قدرتمند با امکانات بسیار که یکپارچگی و جامعیت را به مطب‌های پزشکی می‌آورد.اما سابقه‌ی ساخت راهکارهای مکانیزاسیون و اتوماسیون مطب‌های پزشکی توسط مهندسان این شرکت به سال‌ها پیش برمی‌گردد. در این مقاله مروری خواهیم داشت بر تاریخچه یک نرم افزار موفق در حوزه‌ی مدیریت مطب پزشکان و متخصصان سلامت و درمان.

نرم افزار مدیریت مطب رز از آغاز تا کنون

سلامت نیوز: شرکت تحلیل گران داده ویرا لوتوس در سال ۱۳۹۶ به طور رسمی با هدف توسعه و تولید نرم افزار مدیریت مطب رز تاسیس شد. نرم افزاری قدرتمند با امکانات بسیار که یکپارچگی و جامعیت را به مطب‌های پزشکی می‌آورد.

به گزارش سلامت نیوز، اما سابقه‌ی ساخت راهکارهای مکانیزاسیون و اتوماسیون مطب‌های پزشکی توسط مهندسان این شرکت به سال‌ها پیش برمی‌گردد. در این مقاله مروری خواهیم داشت بر تاریخچه یک نرم افزار موفق در حوزه‌ی مدیریت مطب پزشکان و متخصصان سلامت و درمان.

 شروع: راهکاری برای بیمه و دیسکت‌هایش

مهندسان شرکت ویرا لوتوس اولین تجربه‌ی توسعه نرم افزار در حوزه‌ی سلامت و درمان را در بهبود نرم افزار معروف یاطبیب داشتند. نرم افزاری بر پایه اکسس که پزشکان برای ثبت نسخ و ارائه گزارش به بیمه از آن استفاده می‌کردند. این مهندسان خلاق در سال ۱۳۸۷ افزونه‌ای به نام طبیب‌یار برای این نرم افزار ساختند که زمان صرف شده برای وارد کردن اطلاعات در یاطبیب را به یک‌چهارم می‌رساند. این شروعی بود برای چندین سال فعالیت حرفه‌ای و متمرکز بر فناوری اطلاعات پزشکی و به ویژه مکانیزاسیون مطب‌های پزشکی.

 ادامه: نرم افزار مریم و ثبت نسخ

در پایان دهه ۸۰ پزشکان برای دریافت حق بیمه خود باید گزارش ویزیت و خدمات خود را در قالب یک دیسکت به ضمیمه‌ی برگه‌های دفترچه به سازمان بیمه‌گر ارائه می‌دادند. این گزارش باید در یک فرمت خاص روی سی‌دی رایت می‌شد و اکثر پزشکان به دلیل دشواری این کار، مجبور بودند شخصی را برای این کار استخدام کنند. اما نرم افزار مریم از راه رسید و همه چیز را آسان کرد.

نرم افزار مریم با هدف کاربری آسان برای ثبت نسخه‌های پزشکان طراحی شد. این نرم افزار اطلاعات ویزیت را در فرمت مورد تایید بیمه ذخیره می‌کرد و در آخر این امکان را داشت که با فشردن تنها یک دکمه، فایل گزارش را روی CD رایت و ذخیره سازی کند. نرم افزار مریم که در واقع یک پروژه‌ی سفارشی بود، با استقبال تعداد زیادی از پزشکان مواجه شد و تا همین چند سال اخیر که هنوز ارائه دیسکت به سازمان‌های بیمه رواج داشت استفاده می‌شد.

 رشد: سیب برای مراکز جراحی محدود

در ابتدای دهه ۹۰ سازمان تامین اجتماعی درخواستی عمومی برای طراحی یک نرم افزار HIS برای مراکز جراحی محدود منتشر کرد. تیم پرتلاش ‌مهندس اسماعیل رسول پور (مدیر عامل شرکت ویرا لوتوس) موفق شدند با پشت سر گذاشتن رقبای سرسخت، نرم افزار سیب را طراحی کنند. این نرم افزار که ۱۰ سال از ارائه آن می‌گذرد، هنوز هم در چندین مرکز جراحی محدود در استان آذربایجان غربی استفاده می‌شود.

 اوج: نسخه اولیه و موفق نرم افزار مدیریت مطب رز

موفقیت‌های پیاپی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات پزشکی، مهندسان شرکت ویرا لوتوس را بر آن داشت که به سراغ طراحی و توسعه یک راهکار نرم افزار اختصاصی برای مطب‌های پزشکی بروند. آن‌ها در مطب‌های شلوغ و پرکار حاضر می‌شدند و جریان کاری مطب را از نزدیک مشاهده می‌کردند. بعد از حدود ۱ سال نیازسنجی، نسخه اولیه نرم افزار مدیریت مطب رز در اولین مطب راه اندازی شد. حدود ۸ سال از زمان راه اندازی نسخه اولیه این نرم افزار در مطب دکتر بامدادی می‌گذرد و آقای دکتر حدود ۱۰۰۰ پرونده در این نرم افزار ثبت کرده و همیشه با اشتیاق از مزیت‌های نرم افزار مدیریت مطب رز می‌گوید.

خیلی زود نرم افزار مدیریت مطب رز در میان پزشکان شهرت یافت و بسیاری از پزشکان علاقه داشتند مطب خود را به این نرم افزار مجهز کنند. ویرا لوتوسی‌ها تصمیم گرفتند شرکتی تاسیس کنند و کار خود را گسترش بدهند. چرا که نرم افزارهای تخصصی نیاز به توسعه مداوم و پشتیبانی دارند. این شد که در اوایل سال ۱۳۹۶ شرکت تحلیل گران ویرا لوتوس تاسیس و کار رسمی این شرکت آغاز شد.

 اوج: نسخه اولیه و موفق نرم افزار مدیریت مطب رز

تیم ویرا لوتوس از همان ابتدا می‌دانست که یک نرم افزار ساده راهکار درخوری برای مطب‌های پزشکی نیست. لذا توسعه‌ی یک راهکار جامع، یکپارچه و هوشمند به نام پلتفرم مدیریت مطب رز آغاز شد. بعد از ۳ سال کار متمرکز و تلاش‌های فراوان، نرم افزار مدیریت مطب رز به یک پلتفرم ماژولار تبدیل شد که قابلیت توسعه، شخصی‌سازی و افزودن انواع امکانات به آن وجود داشت.

نرم افزار مدیریت مطب رز دارای امکانات متنوعی است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • تقویم نوبت‌دهی و سیستم مکانیزه ثبت نوبت‌ها
  • نرم افزارهای اختصاصی برای مدیر مطب، منشی، پزشک و دستیاران
  • پرونده الکترونیک سلامت (EHR) و سیستم پیشرفته اخذ شرح حال و فالوآپ
  • ماژول کیس مطالعاتی
  • اتصال به قلم نوری، اسکنر و میکروفون
  • آرشیو پیشرفته مدارک پزشکی
  • حسابداری حرفه‌ای
  • و بسیاری امکانات دیگر

 آینده‌ی روشن: سرویس بابیمار

یکی از مشکلات پزشکان و ارائه دهندگان خدمات سلامت و درمان، استفاده از امکانات آنلاین برای کسب و کار خود است. شرکت ویرا لوتوس برای رفع این مشکل اقدام به توسعه و طراحی یک سرویس یکپارچه با نرم افزار مدیریت مطب کرده که سرویس بابیمار نام دارد. پزشکان و متخصصان سلامت و درمان می‌توانند از طریق سرویس بابیمار خدماتی همچون نوبت‌دهی آنلاین، ویزیت غیرحضوری و مشاوره آنلاین را به بیماران خود ارائه دهند.

مدیریت و پاسخگویی به درخواست‌های بیماران در سرویس بابیمار از طریق نرم افزار مدیریت مطب رز انجام می‌شود و این دو با یکدیگر در یکپارچگی کامل هستند. یعنی با استفاده از نرم افزار مدیریت مطب رز دیگر نیازی به استفاده از سایر ابزارهای طبابت الکترونیک ندارید و می توانید پرکتیس خود را بطور یکپارچه مدیریت کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha