یك كارشناس ارشد امور بانوان گفت: اعصاب‌ پریشان، عدم شادابی پوست‌ و استرس از آسیب‌های طولانی ساعات كار در زنان است.

سلامت نیوز : یك كارشناس ارشد امور بانوان گفت: اعصاب‌ پریشان، عدم شادابی پوست‌ و استرس از آسیب‌های طولانی ساعات كار در زنان است.

راضیه صفری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: زنان به دلیل سیستم بدنی خاصی كه دارند، مسئولیت‌های سنگین و كار كردن در ساعات طولانی فشارهای جسمی و روحی شدیدی را بر آنها وارد می‌كند.

وی گفت: متأسفانه ساعات طولانی اشتغال زنان مانعی برای انجام دیگر فعالیت‌ها خصوصاً ورزش كردن می‌شود كه خود این مسئله موجب بروز بیماری‌های روحی و جسمی در این دسته از زنان خواهد شد.

این كارشناس ارشد امور بانوان كم شدن ابراز محبت مادر به كودك را از دیگر آسیب‌های ساعات طولانی اشتغال زنان دانست و افزود: كودك در طول روز انتظار دیدن مادر خود را می‌كشد و مادر پس از بازگشت به منزل، به دلیل خستگی توان و انرژی برای برای ابراز محبت كردن به فرزند خود ندارد و آنطور كه باید به كودك توجه و محبت نمی‌كند؛ این مسئله در روحیه كودك تأثیر سوء خواهد گذاشت.

صفری بیان داشت: زنان شاغلی كه ساعت كاری طولانی دارند، پس از بازگشت به منزل برای انجام كارهای عقب مانده منزل تا دیر وقت بیدار می‌مانند؛ اغلب این زنان با كمبود خواب مواجه هستند و هنگام كار انرژی لازم را ندارند؛ این مسئله بازدهی آنها را در محیط كار كم می‌كند.

وی اعصاب‌های پریشان، عدم شادابی پوست‌ و استرس را از دیگر آسیب‌های طولانی ساعات كار در زنان بیان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha