دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 312662

بیماری «ایمنی زیادی» یک نوع اختلال در سیستم ایمنی بدن است که زنان بیشتر در معرض آن قرار دارند.«بیماری ایمنی زیادی»، عبارت است از تشخیص ندادن ویروس‌ها و باکتری‌های مفید و مضر توسط گلبول‌های سفید که سعی دارند وارد بدن شوند بنابراین گلبول‌ها سعی در حمله به بافت‌های داخلی بدن و سلول‌ها یا سیستم‌های مختلف بدن دارند.

بیماری که زنان بیشتر مبتلا می‌شوند

سلامت نیوز:بیماری «ایمنی زیادی» یک نوع اختلال در سیستم ایمنی بدن است که زنان بیشتر در معرض آن قرار دارند.«بیماری ایمنی زیادی»، عبارت است از تشخیص ندادن  ویروس‌ها و باکتری‌های مفید و مضر توسط گلبول‌های سفید که سعی دارند وارد بدن شوند بنابراین گلبول‌ها سعی در حمله به بافت‌های داخلی بدن و سلول‌ها یا سیستم‌های مختلف بدن دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،علاوه بر این گلبول‌ها برای حمله به یکدیگر هم تلاش می‌کنند.مطالعات جدید پزشکی و علمی ثابت کرده است که زنان بیشتر از مردان در معرض بیماری«ایمنی زیادی» قرار دارند و این به دلیل آن است که قدرت سیستم ایمنی بدن در زنان بیش از مردان است.یکی از دلایل اصلی این بیماری وجود نقص در سیستم ایمنی بدن بیمار و نداشتن تعادل در هورمون‌های ترشح شده توسط غدد داخل بدن، به ویژه هورمون‌های جنسی است.

عوامل و مشکلات ژنتیکی هم  در احتمال ابتلا به بیماری ایمنی زیادی در فرد نقش بسیاری دارند؛ ممکن است فرد داروی خاصی مصرف کند یا در معرض برخی مواد شیمیایی قرار گیرد که باعث نداشتن  تعادل در سیستم ایمنی بدن وی ‌شود. همچنین، برخی از باکتری‌ها یا ویروس‌های مضر می‌توانند مشکلات خود ایمنی ایجاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha