عضو هیات‌علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مردم ایران اصلا نگران کمبود واکسن نباشند، زیرا دوز دوم واکسن را می‌توانند از واکسن‌های ایرانی استفاده کنند.

اظهارنظر مینو محرز درباره دوز دوم واکسن کرونا | به جای همه واکسن‌ها برکت بزنید

سلامت نیوز: عضو هیات‌علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مردم ایران اصلا نگران کمبود واکسن نباشند، زیرا دوز دوم واکسن را می‌توانند از واکسن‌های ایرانی استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دانشجو، دکتر مینو محرز عضو هیات علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و تیم بررسی واکسن کوو ایران برکت درباره کمبود واکسن‌های خارجی گفت: مردم ایران اصلا نگران کمبود واکسن نباشند، زیرا دوز دوم واکسن را می‌توانند از واکسن‌های ایرانی استفاده کنند. این مساله شامل تمام واکسن‌ها می‌شود و مطالعات این قضیه انجام شده است. یعنی تمام واکسن‌هایی که تزریق می‌شوند، می‌توانند در مرحله دوم ویروس کشته‌شده بگیرند.

وی در خصوص مصرف اضطراری واکسن برکت بیان کرد: همان موقع که نتایج علمی واکسن کوو ایران برکت اعلام شد، گفتم که باید مجوز مصرف اورژانسی برکت نیز داده شود و توصیه من هم این است که حتما زودتر اقدام شود.

محرز گفت: واکسن برکت هیچ عارضه‌ای ندارد و یک میلیون دوز آن هم آماده است. در این بازاری که تهیه واکسن راحت نیست، ما می‌توانیم به راحتی واکسیوناسیون را دنبال کنیم. کمیته کشوری واکسیناسیون برنامه‌ریزی‌های اجرای داوطلبانه را انجام می‌دهد، اما مساله مهم آماده بودن کارخانه واکسن‌سازی ایران است.

وی درخصوص برخی اظهارنظرها درباره علمی‌نبودن واکسن ایرانی برکت عنوان کرد: ما مقاله علمی مرحله اول را منتشر کردیم و مرحله دوم هم تقریبا آماده است که به‌زودی منتشر می‌شود. مرحله سوم هنوز تمام نشده است که مقاله در مورد آن منتشر شود.

به گزارش همشهری آنلاین، صحبت‌های امروز دکتر محرز در حالی بیان می‌شود که وی روز ۱۲ خرداد درباره تزریق دوز دوم واکسن کرونا از برند متفاوت و با توجه با تفاوت نوع و پایه واکسن‌ها گفته بود: الان تحقیقاتی که در کشورهای دیگر انجام شده، نشان می‌دهد تزریق یک واکسن متفاوت برای دوز دوم چندان اشکالی ندارد، اما آن‌ها برای واکسن‌های خودشان این مطالعات را انجام داده‌اند و با این وجود هم هنوز به یک نتیجه قاطع نرسیدند که امکان انجام چنین کاری وجود دارد یا نه.

حال این پرسش مطرح می‌شود که طی ۵ روز وی چطور و بر اساس چه مستنداتی به این نتیجه رسیده‌ که برای دوز دوم همه واکسن‌ها می‌توان از واکسن برکت استفاده کرد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha