سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 312723

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران زباله‌های رها شده در طبیعت و آتش‌سوزی را مهمترین تهدیدات علیه درختان به عنوان منبع تولید اکسیژن ذکر کرد.

زباله‌های رها شده و آتش‌سوزی بلای جان درختان

سلامت نیوز:معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران زباله‌های رها شده در طبیعت و آتش‌سوزی را مهمترین تهدیدات علیه درختان به عنوان منبع تولید اکسیژن ذکر کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، سید نقی عزیزی افزود: با توجه به کم بودن عرصه‌های جنگلی طبیعی و در دست کاشت به‌خصوص در استان تهران در صورت از بین رفتن حتی چند درخت خسارت سنگینی از نظر اکولوژیک طبیعی و حتی اقتصادی به جامعه وارد خواهد شد.


وی افزود: با توجه به کم بودن میزان بارندگی، بالابودن میزان درجه حرارت و کمبود رطوبت خاک خطر آتش‌سوزی در جنگل‌ها افزایش یافته است.
عزیزی در ادامه گفت: هموطنانی که به این عرصه‌ها می‌روند باید هوشیار باشند آتشی که روشن کرده‌اند را حتما خاموش کنند و از انداختن ته سیگار و یا ظرف‌هایی شیشه‌ای در طبیعت بپرهیزند.


 عزیزی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد در پایان گفت: با توجه به نیاز به اکسیژن به خصوص در تهران تهدیداتی درختان را که مهمترین منبع تولید اکسیژن هستند را تهدید می‌کند مانند رها کردن زباله در طبیعت اما مهمترین تهدید خطر آتش سوزی است زیرا حریق در چند دقیقه می تواند سطح زیادی از جنگل‌ها و تعداد زیادی از درختان را از بین ببرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha