سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: افزایش میزان واکسیناسیون در سطح جهانی می‌تواند در کاهش خطر بروز و جابه‌جایی سویه های مختلف کروناویروس موثر باشد.

توصیه سازمان جهانی بهداشت برای کاهش خطر "سویه‌های جدید کرونا"

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: افزایش میزان واکسیناسیون در سطح جهانی می‌تواند در کاهش خطر بروز و جابه‌جایی سویه های مختلف کروناویروس موثر باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، یکی از مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (دوشنبه) تخمین زد که برای کاهش قابل توجه خطر ابتلا به کروناویروس "وارداتی" مانند موارد مرتبط با سویه های جدید که می تواند باعث ایجاد یک خوشه یا شیوع گسترده تر شود، پوشش واکسیناسیون حداقل ۸۰ درصدی ضروری است.


"مایکل رایان"، رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت گفت: در نهایت سطح بالای پوشش واکسیناسیون، راه خروج از این همه گیری است.


بسیاری از کشورهای ثروتمند اقدام به واکسیناسیون نوجوانان و کودکان کرده اند که خطر ابتلا به کووید-۱۹ در آنان نسبت به افراد مسن یا افراد مبتلا به بیماریهای زمینه ای کمتر است و این در حالیست که این کشورها از سوی نهادهای بهداشتی بین المللی تحت فشار هستند که اهدای واکسن به کشورهای فقیر را در اولویت قرار دهند.


رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت اذعان کرد داده های کاملا دقیقی وجود ندارد که نشان دهد چند درصد پوشش واکسیناسیون برای تاثیر کامل بر انتقال بیماری لازم است اما مطمئنا پوشش ۸۰ درصدی واکسیناسیون می تواند به طور قابل توجهی خطر بروز سویه های وارداتی که به طور بالقوه می تواند موارد ثانویه ایجاد کند یا باعث ایجاد خوشه یا شیوع بیماری شود کاهش دهد.


به گزارش ژاپن تودی، وی افزود: سویه دلتا در بیش از ۶۰ کشور جهان گسترش پیدا کرده و نسبت به سویه آلفا که برای اولین بار در انگلیس مشاهده شد از قدرت سرایت پذیری بیشتری برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha