سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 312747

سلامت روده نقش مهمی در هضم سالم، خواب بهتر و حتی پوست سالم دارد. روده ما تقریباً با سایر قسمت های بدن – از جمله مغز – رابطه مهمی دارد، زیرا می‌تواند افسردگی و اضطراب را تحت تأثیر قرار دهد.

راه‌های تقویت باکتری‌های خوب روده

سلامت نیوز: سلامت روده نقش مهمی در هضم سالم، خواب بهتر و حتی پوست سالم دارد. روده ما تقریباً با سایر قسمت های بدن – از جمله مغز – رابطه مهمی دارد، زیرا می‌تواند افسردگی و اضطراب را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا از ام اس ان، مطالعه‌ای که در مجله پزشکی انگلیس منتشر شد، سعی در بررسی رابطه روده ما با ذهن داشت. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه شانگهای جیائو تانگ، بررسی کردند که آیا علائم اضطراب با تنظیم “میکروبیوتای روده”، باکتری‌های روده که به تجزیه فیبر رژیم غذایی کمک می‌کند، در میان سایر مشاغل بهبود می‌یابد یا خیر. این تئوری در حال برداشتن گام هایی برای تنظیم میکروارگانیسم های موجود در روده است که می‌تواند مزایای سلامت روان را ایجاد کند.

برای آزمایش این نظریه، دانشمندان ۲۱ مطالعه را بررسی کردند که به طور مشترک روی ۱۵۰۳ نفر بررسی شده بود. در این مطالعات از مخلوطی از غذاهای پروبیوتیک و غیر پروبیوتیک استفاده شده است تا مشخص شود کدام روش موثرترین روش است.

محققان نوشتند: “ما دریافتیم که در بیش از نیمی از مطالعات انجام شده که با تنظیم میکروبیوتای روده بود، درمان علائم اضطراب مثبت است.

“دو نوع مداخله (مداخلات پروبیوتیک و غیر پروبیوتیک) برای تنظیم میکروبیوتای روده وجود دارد و باید برجسته شود که مداخلات غیر پروبیوتیکی موثرتر از مداخلات پروبیوتیکی هستند.”

برخی شواهد نشان می‌دهد که غذاهای پروبیوتیکی که به عنوان پر از “باکتری‌های خوب” تبلیغ می‌شوند، مانند ماست می‌توانند به روده شما کمک کنند. اما طبق دانشگاه جان هاپکینز، پروبیوتیک ها فقط در حدود ۳۶ درصد مطالعات نشان داده‌اند که مؤثر هستند. سرویس بهداشت ملی انگلستان توصیه می‌کند مکمل‌های پروبیوتیک را هر روز حداقل به مدت چهار هفته مصرف کنید، بنابراین افزودن برخی از باکتری‌های خوب به این ترکیب ضرری ندارد.

دو مورد از بهترین راه‌های تقویت باکتری‌های خوب روده، نوشیدن آب بیشتر و مصرف بیشتر دانه‌های رشته‌ای، میوه و سبزیجات است. بدون آب، فیبر نمی‌تواند کار خود را انجام دهد و یبوست را از بین می‌برد، بنابراین مطمئن شوید که دو لیتر توصیه شده در روز را مصرف می‌کنید.

فیبر را می‌توان در میوه‌های فیبری مانند سیب، گلابی و توت و سبزیجات فیبری مانند کلم بروکلی، هویج و مارچوبه یافت.

مصرف حبوبات مانند نخود و لوبیا، و همچنین غلات کامل و نان  سبوس دار ضروری هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha