داده‌های اخیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نشان می‌دهد که واکسن‌های کرونای دو دوزه فایزر و مدرنا خطر ابتلا به عفونت را در افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، ۹۱ درصد کاهش می‌دهند.

کاهش ۹۱ درصدی گسترش ویروس کرونا با تزریق واکسن‌های دو دوزه

سلامت نیوز:داده‌های اخیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نشان می‌دهد که واکسن‌های کرونای دو دوزه فایزر و مدرنا خطر ابتلا به عفونت را در افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، ۹۱ درصد کاهش می‌دهند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا، به علاوه، افراد واکسینه شده و حتی افرادی که تا حدی این واکسن های کرونا را دریافت کرده اند، در صورت آلودگی به ویروس کرونا بسیار کمتر احتمال دارد که به طور جدی بیمار شوند.


به گزارش یونایتدپرس،طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، افراد کاملا واکسینه شده افرادی هستند که ۱۴ روز یا روزهای بیشتری از دریافت دوز دوم واکسن کرونا آنها گذشته است و افرادی که تا حدی واکسینه شده اند نیز افرادی هستند که ۱۴ روز یا بیشتر از تزریق اولین دوز واکسن آنها یا یک تا ۱۳ روز از دریافت دوز دوم واکسن آنها گذشته است.
دکتر «راشل والنسکی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: واکسن های کووید-۱۹، ابزار مهمی در غلبه بر این همه گیری هستند.


وی افزود: این مطالعه بر شواهد جمع آوری شده می افزاید و نشان می دهد که این واکسن ها موثر هستند و از بیشتر عفونت ها پیشگیری می کنند. همچنین افرادی که کاملاً واکسینه شده اند و به کووید-۱۹ مبتلا می شوند، احتمالاً به بیماری خفیف تر و کوتاهتری مبتلا می شوند و به احتمال کمتری این ویروس را به دیگران منتقل می کنند.


داده های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نشان داد که پس از واکسیناسیون کامل، خطر ابتلا به عفونت در شرکت کنندگان ۹۱٪ کاهش یافت. در حالی که در میان افرادی که تا حدی واکسینه شده بودند، این خطر ۸۱٪ کاهش یافته است.


همچنین بر اساس این داده ها، افراد کامل یا تا حدی واکسینه شده که به کووید-۱۹ مبتلا می شوند، دوره بیماری آنها به طور متوسط ۶ روز کمتر است. همچنین در مقایسه با افرادی که واکسینه نشده اند، احتمال ابتلای آنها به علائمی مانند تب یا لرز حدود ۶۰٪ کمتر است.


این داده ها همچنین نشان داد افرادی که به طور کامل یا جزئی واکسینه شده اند، در مقایسه با افرادی که واکسینه نشده اند، ۴۰٪ ویروس قابل تشخیص کمتری در بینی خود داشتند و تعداد روزهای موجود این ویروس در بینی آنها ۶ روز کمتر بود. 


ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ اذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در حال حاضر در بسیاری از کشورها شیوع یافته است.


بر اساس آخرین آمارها از زمان شیوع ویروس کرونا تا امروز سه میلیون و ۷۴۴ هزار و ۲۹ نفر در جهان جان باختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha