چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 312770

اگر از طرفداران چای نیستید، مصرف مکمل عصاره چای سبز یک گزینه خوب برای دریافت اپیگالوکاتچین گالات است. این ترکیب گیاهی که در چای سبز به میزان زیاد وجود دارد در کاهش چربی شکم نقش دارد.دلایل بسیاری از جمله مصرف بیش از حد غذاهای نفاخ یا کم تحرکی و افزایش چربی وجود دارند که می توانند در افزایش اندازه قسمت میانی بدن انسان نقش داشته باشند.

شکم تخت و هشت مکمل برای تحقق این هدف

سلامت نیوز:اگر از طرفداران چای نیستید، مصرف مکمل عصاره چای سبز یک گزینه خوب برای دریافت اپیگالوکاتچین گالات است. این ترکیب گیاهی که در چای سبز به میزان زیاد وجود دارد در کاهش چربی شکم نقش دارد.دلایل بسیاری از جمله مصرف بیش از حد غذاهای نفاخ یا کم تحرکی و افزایش چربی وجود دارند که می توانند در افزایش اندازه قسمت میانی بدن انسان نقش داشته باشند.


به گزارش سلامت  نیوز به نقل از عصر ایران ، در شرایطی که ورزش، کاهش مصرف نمک، حفظ سلامت روده و مصرف یک رژیم غذایی متعادل بهترین روش‌های پشتیبانی از شکمی تخت هستند، برخی مکمل ها نیز وجود دارند که ممکن است به کاهش چربی شکم و حفظ ظاهر تخت و صاف آن کمک کنند. اگرچه آنها گزینه هایی جادویی برای بهره‌مندی از شکمی تخت نیستند، اما در ترکیب با یک سبک زندگی سالم ممکن است مفید باشند.


توجه: پیش از استفاده از هر گونه مکمل غذایی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید زیرا برخی مکمل ها ممکن است با داروهایی که مصرف می کنید، تداخل داشته باشند یا در صورت ابتلا به برخی بیماری ها نباید آنها را مصرف کنید.


عصاره چای سبز
اگر از طرفداران چای نیستید، مصرف مکمل عصاره چای سبز یک گزینه خوب برای دریافت اپیگالوکاتچین گالات است. این ترکیب گیاهی که در چای سبز به میزان زیاد وجود دارد در کاهش چربی شکم نقش دارد.


سوزاندن کالری بیشتر می تواند به کاهش چربی شکم و در نتیجه کاهش وزن کمک کند. مطالعات نشان داده اند که مکمل های عصاره چای سبز یا اپیگالوکاتچین گالات می تواند به سوزاندن کالری بیشتر حتی هنگام استراحت کمک کند و در نتیجه به کاهش وزن و چربی های بدن کمک می کند.
افزون بر این، مصرف کاتچین چای سبز که یک فلاونوئید طبیعی است با کاهش هرچه بیشتر چربی شکم در بزرگسالان دارای اضافه وزن و چاق که ورزش می کنند، پیوند خورده است.


روغن کریل
مصرف اسیدهای چرب به منظور کاهش وزن و بهره‌مندی از شکمی تخت شاید خنده‌دار به نظر برسد، اما مصرف اسیدهای چرب امگا-3 که در غذاهای دریایی، از جمله روغن کریل وجود دارند، ممکن است به تحقق هدف شکمی تخت کمک کنند.


روغن های ماهی با فواید بسیاری از جمله مدیریت قند خون، پیوند خورده اند. زمانی که قند خون افزایش می یابد، بدن انسولین ترشح می کند. زمانی که سطوح انسولین به طور مداوم بالا باشد، تحقق هدف کاهش وزن دشوار می شود، از این رو، دستیابی به شکم تخت دور از دسترس به نظر می رسد.
افزون بر کمک به کاهش وزن و چربی شکم، روغن کریل برای سلامت قلب، مغز، چشم ها، مفاصل، پوست و سیستم ایمنی بدن نیز مفید است.


زنجبیل
زنجبیل تنها یک گزینه درمانی برای مقابله با حالت تهوع نیست. این ریشه مفید حاوی آنزیمی گوارشی به نام زینجیبین ممکن است به مبارزه با نفخ و گاز ناشی از برخی مواد غذایی کمک کند. مصرف زنجبیل، به ویژه زمانی که در یک وعده غذایی حاوی پروتئین استفاده می شود، ممکن است به کاهش نفخ و تورم شکم کمک کند.


پروبیوتیک ها
روده شما می تواند محل زندگی انواع مختلفی از باکتری ها باشد. برخی باکتری ها در موارد بسیاری گاز تولید می کنند و می توانند موجب نفخ و تورم شکم شوند.
یک روش برای مقابله با این باکتری ها ایجاد محیطی با pH پایین‌تر یا اسیدی‌تر در روده است. بسیاری از این باکتری ها در محیطی رشد و تکثیر می شوند که کمتر اسیدی باشد.
برای تحقق این هدف می توانید مصرف پروبیوتیک ها یا باکتری های زنده که فواید سلامت مختلفی را ارائه می کنند، مد نظر قرار دهید. برخی سویه ها، به ویژه سویه های لاکتوباسیلوس می توانند به کاهش pH در روده کمک کنند. از این رو، محیط روده اسیدی‌تر شده و شرایط برای رشد و تکثیر برخی باکتری های تولیدکننده گاز نامناسب می شود. شکم بدون گاز اضافه می تواند به معنای شکمی تخت باشد.


لاکتاز
محصولات لبنی به دلایل مختلف طرفداران زیادی دارند. اما گوارش قند طبیعی موجود در بسیاری از محصولات لبنی به نام لاکتوز می تواند برای برخی، به ویژه با افزایش سن، چالش برانگیز باشد.


برای تجزیه قند لاکتوز، آنزیمی به نام لاکتاز نیاز است. با افزایش سن، ما با خطر کاهش میزان این آنزیم در بدن خود مواجه می شویم، از این رو، لاکتوز گوارش نشده در روده باقی مانده و در برخی موارد موجب نفخ شکم می شود.


اگر با کمبود لاکتاز مواجه هستید، مصرف یک مکمل حاوی این ماده هنگام مصرف محصولات لبنی می تواند به تجزیه قندهای طبیعی موجود در این محصولات کمک کرده و تورم شکم را تجربه نکنید.


هیبیسکوس
اگر مایعات زیادی در قسمت میانی بدن شما جمع می شود، هیبیسکوس ممکن است به دفع مایعات اضافه بدن بدون آن که اثری منفی بر سطوح الکترولیت ها داشته باشد، کمک کند. در شرایطی که به انجام مطالعات بیشتر با حضور سوژه های انسانی نیاز است، اما اگر با چالش احتباس مایع در بدن خود مواجه هستید، افزودن هیبیسکوس به زندگی روزمره ممکن است به تحقق هدف شکم تخت کمک کند.


بربرین
بربرین در پزشکی سنتی چینی سالهاست که استفاده می شود و به تازگی در دنیای غرب نیز شاهد افزایش محبوب خود است.
از میان فواید اشاره شده برای آن، بربرین ممکن است به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند و از رشد ذخایر چربی بدن جلوگیری کند.
مصرف بربرین همراه با عصاره انگور اورگن ممکن است از طریق ترکیب فواید بربرین با فواید پشتیبانی از گوارش انگور اورگن به مبارزه با چربی شکم کمک کند.


پودر پروتئین
دریافت پروتئین می تواند به چند روش در تحقق هدف شکم تخت موثر باشد. پروتئین در تقویت احساس سیری نقش دارد، از این رو، می تواند به مصرف کمتر غذا در بلند مدت کمک کند.


به طور خاص، پروتئین وی (Whey) ممکن است اشتهای کوتاه و بلند مدت را کاهش دهد و ترکیب بدنی زنان را از طریق افزایش توده بدون چربی بدون اثرگذاری در تغییرات توده چربی بهبود ببخشد. نتایج یک متاآنالیز نشان داده است که مصرف 500 میلی لیتر محصولات لبنی که حاوی کازئین و وی هستند می تواند احساس سیری را تقویت کند.


پودر پروتئین حاوی کازئین و وی یک افزودنی ساده به زندگی روزانه شما محسب می شود. شما می توانید آن را به اسموتی ها یا حتی دستورالعمل های کلاسیک اضافه کنید که به تقویت احساس سیری و کاهش خطر پرخوری که ممکن است در بروز نفخ نیز نقش داشته باشد، کمک می کند.

 

منبع: "ایت دیس"

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha