چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 312779

به طور معمول وقتی بیمار می‌شوید که سیستم ایمنی بدن به‌خوبی کار نمی‌کند. بنابراین راهکارهایی برای تقویت سیستم ایمنی وجود دارد تا شما را از بیماری نجات دهد.در ادامه به راهکارهایی برای پیشگیری از بیماری می‌پردازیم :

چه کاری انجام دهیم تا بیمار نشویم؟

سلامت نیوز:به طور معمول وقتی بیمار می‌شوید که سیستم ایمنی بدن به‌خوبی کار نمی‌کند. بنابراین راهکارهایی برای تقویت  سیستم ایمنی وجود دارد تا شما را از بیماری نجات دهد.در ادامه به راهکارهایی برای پیشگیری از بیماری می‌پردازیم : 

استرس را مدیریت کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،ثابت شده که استرس، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

 کاملا تمیز باشید

به طور مرتب دست ها را بشویید.حمام کنید و لباس‌هایتان را تمیز نگه دارید.  به‌ طور منظم ورزش کنیدبا توجه به تحقیقی که در مجله Sport and Health  Science منتشر شد، ورزش منظم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن  می شود و احتمال ابتلای شما به عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی را کاهش می‌دهد.

 پاک سازی کامل خانه

 مواد استریل‌کننده |   قبل از این‌ که بخواهید سرویس‌ بهداشتی، اتاق خواب‌، آشپزخانه و جاهای دیگر خانه را تمیز کنید، ابتدا از اسپری‌های ضد عفونی‌کننده برای تمام سطوح استفاده کنید. 

جرم‌گیری  |  جرم‌های موجود در آشپزخانه و سرویس بهداشتی، بهترین مکان برای تجمع ویروس‌ها هستند. با استفاده از مواد جرم‌گیر و فرچه مخصوص جرم‌ها را از بین ببرید. 

استریل دوباره| برخی از جرم‌ها دیده نمی‌شود. درست است که مواد استریل‌کننده، جرم‌ را از بین نمی‌برد ولی ویروس‌ها و میکروب‌ها را از بین می‌برد.  جریان هوا|  بهتر است حواسمان به جریان هوای خانه باشد تا هوای تازه با اکسیژن بیشتر وارد خانه شود و ویروس‌های پراکنده شده  باقی نماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha