حریرچی گفت: اگر تزریق دُز دوم واکسن کرونا با تاخیر ۹ هفته‌ای هم انجام شود، ایمنی کمتر نخواهد بود.

تاخیر در تزریق دُز دوم واکسن کرونا مشکلی ایجاد نمی‌کند

سلامت نیوز:حریرچی گفت: اگر تزریق دُز دوم واکسن کرونا با تاخیر ۹ هفته‌ای هم انجام شود، ایمنی کمتر نخواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فاز نخست واکسن فخرا با موفقیت کامل و بدون هیچ عارضه ای انجام شد و هم اکنون وارد فاز دوم شده‌ایم.


او گفت: در فاز اول واکسیناسیون کرونا اولین داوطلب، فرزند شهید فخری زاده بود و اکنون نیز همسر شهید رضایی زاده داوطلب شده اند که این موضوع نشان دهنده اهمیت واکسیناسیون در جامعه است.


حریرچی تصریح کرد: با توجه به بدعهدی های مکرر کشورهای غربی، لازم بود که به واکسن داخلی متکی باشیم. آن‌ها حتی باوجود پرداخت پول واکسن، کشور‌های تولیدکننده، واکسن‌های تولیدی را به کشور خود محدود کرده اند.


او یادآوری کرد: ما پول واکسن ها را پرداخت کرده ایم اما آنها مانع خروج واکسن با دستورات مقام قضائی و حکومتی خود  شده اند. در تلاشیم تا برای ورود واکسن، اقدامات مناسبی انجام دهیم.


او افزود: هیچ گونه کوتاهی در مورد واردات واکسن انجام نشده است، استراتژی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا تولید داخلی بوده و تا زمان رسیدن محصول داخلی، واردات واکسن از منابع خارجی انجام می‌شود.


حریرچی تصریح کرد: امیدواریم واکسن تولید داخل، عامل اصلی برای رسیدن به ایمنی جمعی مناسب در سطح جامعه شود.


معاون وزارت بهداشت تاکید کرد: واکسیناسیون گروه سنی جدید را شروع نکرده ایم و در حال تزریق واکسن دوم هستیم، تعیین فاصله چند هفته‌ای بین دو تزریق به این علت است که ایمنی فرد زودتر حاصل شود، اما اگر مثل کانادا یا انگلیس، با تاخیر ۹ هفته‌ای هم تزریق دوم انجام شود، ایمنی کمتر نخواهد بود و در این زمینه نقصی ایجاد نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha