سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح واکسیناسیون حدود ۲۰۰ هزار نفر از استادان و کارکنان دانشگاه ها از مردادماه سال جاری آغاز خواهد شد.

واکسیناسیون استادان و کارکنان دانشگاه‌ها علیه کرونا مرداد آغاز می‌شود

سلامت نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح واکسیناسیون حدود ۲۰۰ هزار نفر از استادان و کارکنان دانشگاه ها از مردادماه سال جاری آغاز خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز، سیما سادات لاری در گفت وگو با ایرنا به نشست هم اندیشی معاونان و مسئولان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهارشنبه ۱۹ خردادماه جاری در همین خصوص اشاره کرد و گفت: این نشست خروجی خوب و مثبتی داشت و ما را به یک چشم انداز و افق روشنی برای موضوع آموزش در سال تحصیلی جدید دانشگاه ها رساند.

وی یادآور شد: خروجی این نشست که با حضور معاونان دو وزارتخانه و روسای دانشگاه ها برگزار شد، این بود که واکسیناسیون استادان و کارکنان دانشگاه ها از مرداد ماه آغاز شود و بعد از نیز به تدریج، دانشجویان واکسینه شوند.

وی همچنین گفت: هدف اساسی در این زمینه بالا بردن کیفیت آموزشی  و ایجاد بستر مناسب برای آموزش حضوری دانشجویان در فصل پاییز هست که البته و حتی با اجرای طرح واکسیناسیون همچنان باید رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار جدی دانشگاه ها باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود طرح واکسیناسیون شاید همچنان همه دانشجویان نتوانند در کلاس‌های حضوری حضور یابند و فضاها باید آن محدودیت های قبلی خود را داشته باشد.

وی تصریح کرد: همچنین در این نشست مقرر شد که آموزش های مجازی در کنار آموزش حضوری باید پابرجا باشد و ممکن است که ۵۰ درصد کلاس ها همچنان به صورت غیرحضوری برگزارشود.

او ادامه داد که البته اولویت اساسی با آموزش های عملی است؛ بررسی ها نشان داده که عدم برگزاری حضوری کلاس ها صدمات زیادی به کیفیت آموزش ها زده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت همچنین اضافه کرد که امتحانات در سال تحصیلی و ترم جدید نیز به صورت حضوری برگزار شود که همین امر نیز می تواند تا حدودی کیفیت آموزش ها را بالا ببرد.

سادات لاری همچنین با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون گروه های هدف و وقفه ای که در انجام آن به وجود آمده است نیز توضیح داد: این طرح که در حقیقت گام پنجم از طرح شهید سلیمانی بود با قوت و جدیت و به صورت منظم در حال انجام بود که حدود یک یا دوهفته با توقف ورود واکسن ها مواجه شدیم که در دوز دوم تزریق وقفه ای کوتاه به وجود آمد.

وی تصریح کرد: مراکز خیلی خوبی در این راستا ایجاد شد و حتی وزیر بهداشت نیز بارها بر سرعت عمل انجام واکسیناسیون نیز تاکید کرد و یک همت و عزم راسخ ملی در این زمینه به وجود آمد و ما همچنان امیدواریم دوز دوم واکسینه برای گروه های هدف نیز با ورود محموله های جدید به کشور دوباره به زودی آغاز شود.

سادات لاری ابراز امیدواری کرد که همچنان واکسن های داخلی هم به سرعت دارد مسیر تولید و انبوه خود را طی می کند و تا اواخر خردادماه جاری و اوایل تیرماه نیز به طور حتم نمودی از واکسن های داخلی را شاهد خواهیم بود.

وی همچنین از اقدام ها و کارهای نیک اندیشانه خیرین در مناطق جنوب فارس و لارستان قدردانی کرد و گفت: ما در همه جای کشور خیر داریم اما خیرین و نیک اندیشان این خطه، خاص هستند و با انگیزه بالاتری همراهی و مشارکت در کارهای خیرخواهانه و خداپسندانه دارند.

 او گفت: پروژه های بزرگ و قابل ملاحظه ای با همراهی و مشارکت مثال زدنی خیرین در جنوب فارس و لارستان آغاز شده و یا به ثمر نشسته است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به ویژه معاونت دانشجویی وفرهنگی این وزارتخانه با تمام توان برای انجام این پروژه ها همراه و همگام با نیک اندیشان خواهد بود.

سخنگوی وزارت بهداشت روز پنجشنبه در سفر به لارستان ضمن افتتاح و کلنگ زنی برخی طرح های درمانی و ورزشی در این شهرستان با اعضای هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی لارستان ، خیرین و مسئولان محلی نیز نشست داشت.

لارستان به مرکزیت شهر لار با جمعیتی بیش از ۲۳۰ هزار نفر در حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha