فصل گرما که فرا می‌رسد همه به دنبال نوشیدنی هایی برای کم کردن عطش خود هستند، اما می‌توان به جای نوشابه‌های پرضرر از نوشیدنی‌های سالم و خنک استفاده کرد.

نوشیدنی های گرمازدگی/ از شربت سکنجبین تا دوغ ترش

سلامت نیوز: فصل گرما که فرا می‌رسد همه به دنبال نوشیدنی هایی برای کم کردن عطش خود هستند، اما می‌توان به جای نوشابه‌های پرضرر از نوشیدنی‌های سالم و خنک استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، فاضله حیدریان مقدم با اشاره به اینکه در فصول گرم سال به دلیل شدت گرمای هوا، قوت هاضمه معده کاهش می‌یابد اظهار کرد: در تابستان و هوای گرم باید از غذاها و نوشیدنی‌های سبک که هضم راحتی دارند استفاده کرد.

متخصص طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در فصل گرما برای پیشگیری از گرما زدگی تهیه شربت سکنجبین و تخم کاسنی، عناب و زرشک و خاکشیر یخ زده و آبلیمو می‌تواند به میزان قابل توجهی مفید باشد.

شربت سکنجبین و تخم کاسنی

برای تهیه سکنجبین سه پیمانه شکر را با چهار پیمانه آب و یک پیمانه سرکه انگوری یا سرکه سیب بجوشانید، کمی از شربت را با یک قاشق چای خوری تخم کاسنی خیس خورده و یک لیوان آب بنوشید.

شربت عناب و زرشک

۱۰ عدد عناب را له کرده با دو قاشق غذاخوری زرشک در یک و نیم لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان بماند سپس مواد را صاف کرده و با یک قاشق غذاخوری شکر شیرین کنید و خنک بنوشید.

شربت خاکشیر یخ زده و آبلیمو

دو قاشق غذاخوری خاکشیر خیسانده را در جایخی بریزید، دو قاشق غذاخوری شکر، دو عدد لیمو تازه و یک لیوان آب را هم بزنید و یک مکعب خاکشیر یخ زده در آن انداخته و بعد از هم زدن میل کنید.

شربت به لیمو

برای تهیه این شربت پیمانه شکر را با یک پیمانه آب کمی جوشانده، سپس یک پیمانه آب لیمو تازه اضافه کنید و بعد از کمی جوشیدن خاموش کنید، این شربت را با آب خنک رقیق کرده و میل کنید.

دوغ ترش و تخم شربتی

دو قاشق غذاخوری تخم شربتی را در آب خیسانده، با یک لیوان دوغ ترش رقیق مخلوط کنید و خنک بنوشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha