رئیس بیمارستان سینا تهران، ضمن تشریح وضعیت فعلی بیماری کرونا و مراجعات به بیمارستان‌ها، در عین حال تاخیر در تامین واکسن کرونا بویژه برای دوز دوم تزریق را موقتی خواند و گفت: نمی‌توان ۱۰۰ هزارتا ۱۰۰ هزارتا واکسن از جاهای مختلف تهیه و تزریق کرد؛ باید بتوانیم واکسن ایرانی تولید کنیم تا خیالمان راحت باشد.

روند کاهشی مراجعات کرونایی به بیمارستان‌ها / با افزایش واکسیناسیون شرایط بهتر می‌شود

سلامت نیوز: رئیس بیمارستان سینا تهران، ضمن تشریح وضعیت فعلی بیماری کرونا و مراجعات به بیمارستان‌ها، در عین حال تاخیر در تامین واکسن کرونا بویژه برای دوز دوم تزریق را موقتی خواند و گفت: نمی‌توان ۱۰۰ هزارتا ۱۰۰ هزارتا واکسن از جاهای مختلف تهیه و تزریق کرد؛ باید بتوانیم واکسن ایرانی تولید کنیم تا خیالمان راحت باشد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمد طالب پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت فعلی کرونا، گفت: یک ماه پیش در بیمارستانمان ۲۲۰ تخت بیمارستان که حدود ۴۵ درصد تخت‌هایمان بود را به کرونا اختصاص داده بودیم، البته در اوج زمان پذیرش حدود ۱۸۵ بیمار بستری می‌کردیم. اکنون عدد بستری ما حدود ۵۰ بیمار است. البته بیماران بد حال بستری در آی‌سی‌یو هم داریم که امکان زنده ماندنشان کم است ولی در کل سیر بیماری بهتر شده است. بیمارستان به سمت فعالیت‌های عادی خود متمایل شده است و تعداد عمل‌های ما خوب است و تعداد عمل‌ها با رعایت پروتکل‌ها به حالت عادی بازگشته است.

وی افزود: امیدواریم به کمک واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی دیگر شاهد پیک پنجم کرونا نباشیم؛ مگر اینکه ورژن جدیدی از ویروس رخ نشان دهد، در غیر این صورت آینده روشنی را انتظار داریم. بروز پیک پنجم با همین ویروس فعلی بعید است؛ بویژه آنکه با گسترش استفاده از واکسن‌ها و واکسیناسیون ۷۰ درصد افراد جامعه، خطر کرونا مشابه بیماری همچون آنفلوآنزا می‌شود و تحت کنترل می‌آید. البته واکسیناسیون هم ماندگار نیست و نیازمند دُز یادآور هستیم اما قطعا با واکسن شرایطمان بهتر می‌شود.

طالب پور ادامه داد: ایراد بزرگ ویروس این است که خیلی شایع و فراوان است و بیم آن می‌رود که اگر جهش‌های جدیدی رخ دهد، کارایی واکسن را کاهش دهد؛ اما با ویروس فعلی پیک چهارم که می‌توانست خیلی خطرناک باشد را سرکوب کردیم؛ در حالی که اگر مثلا ویروس با جهش هندی رخ می‌داد به این راحتی نمی‌توانستیم آن را مدیریت کنیم. با اینکه پیک چهارم گسترده‌تر از پیک سوم بود اما سرعت افول آن سریع‌تر بود.

وی درباره صحبت‌هایی پیرامون شیوع تک‌گیر موارد ابتلا به جهش هندی و آفریقایی ویروس کرونا در تهران، اظهار کرد: شاید اولین کیس ویروس انگلیسی در تهران در بیمارستان سینا بستری شد که سریعا تشخیص داده شد اما متاسفانه فوت کرد اما در مورد بستری بیماری با ابتلا به ویروس هندی یا آفریقایی در بیمارستان سینا گزارشی نداشتیم.

رئیس بیمارستان سینا درباره تاخیر در تزریق دُز دوم واکسن کرونا تاکید کرد: این موضوع موقت خواهد بود و برطرف خواهد شد و اگر یک یا دو هفته تاخیر هم رخ دهد در اصول واکسیناسیون اتفاقی رخ نمی‌دهد ولی استراتژی واکسینه کردن مردم با دُزهای بالا بر مبنای واکسن‌های ایرانی امکان پذیر است. ما نمی‌توانیم ۱۰۰ هزارتا ۱۰۰ هزارتا واکسن از جاهای مختلف تهیه و تزریق کنیم؛ باید بتوانیم واکسن ایرانی تولید کنیم تا خیالمان راحت باشد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری طی روزهای آتی، اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های ما عدم رعایت پروتکل‌ها در جریان روند برگزاری انتخابات است و در همین زمینه نیز به ما توصیه شده است که برای پیک محدود احتمالی در حالت آماده‌باش قرار گیریم. در مجموع نمی‌توان انتخابات را برگزار نکرد؛ بلکه باید همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و شرایطی ایجاد شود که بیشتر کارها در فضای باز صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha