سلامت نیوز : افرادی كه سال نخست روزه داری را آغاز می كنند به توجهات بیشتری نیاز دارند و رعایت تنوع و تعادل در استفاده از تمامی گروه های غذایی بسیار مهم و ضروری است.
كارشناس تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی كشور با اشاره به این كه روزه اولی ها در سنین رشد قرار دارند، به آنها توصیه كرد: از مصرف بالای مواد قندی ساده مانند زولبیا و بامیه و انواع شیرینی جات خصوصا در وعده سحری خوداری كنند زیرا مصرف این مواد سبب افت قند خون شده و توانایی یادگیری آنها در طول روز را كاهش می دهد.
میترا ابتهی افزود: به دلیل این كه حجم معده آنها نسبت به بزرگسالان كوچك است پس باید به حجم غذای مصرفی آنها دقت كرد و تا جای ممكن وعده های غذایی آنها را اضافه كرد كه در این افراد،‌ یك افطار سبك و سپس گنجاندن وعده شام توصیه می شود همچنین منابع خوب پروتئینی مانند انواع گوشت،‌ ماهی و حبوبات باید در برنامه غذایی آنها گنجانده شود.
وی تصریح كرد: بهتر است در برنامه غذایی آنها مواد غذایی مقوی و پرانرژی مانند خرما و موز گنجانده شود و والدین باید از دریافت كافی گروه شیر و لبنیات در این افراد مطمئن شوند.
كارشناس تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی كشور تأكید كرد:‌ والدین می توانند بعد از افطار از شربت ها و قرص های مولتی ویتامین مناسب سن فرزندانشان بر اساس توصیه پزشك و متخصص تغذیه استفاده كنند تا نگرانی های والدین برای ایجاد كمبود های تغذیه ای در این ماه برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha