سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، گفت: روند کلی کرونا در کشور نزولی است.

۱۳ شهر در وضعیت قرمز کرونایی/تعیین تکلیف واکسن ایرانی تا فردا

سلامت نیوز:سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، گفت: روند کلی کرونا در کشور نزولی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: وضعیت رعایت پروتکل‌ها در کشور به حدود ۷۰ درصد رسیده و باید بیش از این پروتکل‌ها را رعایت کرد.


وی در خصوص برگزاری آزمون‌های حضوری پایه نهم و دهم اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده بیش از ۳۰۰ هزار نظارت در این خصوص صورت گرفت و مشخص شد پروتکل‌ها در اغلب حوزه‌ها به خوبی رعایت شده که جای تشکر دارد.


رئیسی افزود: البته گزارشی از نواقص داشتیم اما بالای ۹۰ درصد در برگزاری آزمون‌ها، پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد.
وی خاطرنشان کرد: روند کلی کرونا در کشور نزولی است اما در استان‌های جنوبی و شرقی درگیری‌هایی وجود دارد. استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان هنوز روند کرونا صعودی است و کرمان و بوشهر نیاز به مراقبت بیشتری دارد.


رئیسی در خصوص آخرین رنگ بندی وضعیت کرونا در کشور تأکید کرد: در حال حاضر ۱۳ شهر در کشور قرمز است که سه شهر آن در استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر، چابهار و نیک شهر) قرار دارد. همچنین پاوه در استان کرمانشاه و مابقی شهرهای قرمز در استان هرمزگان هستند و بندرعباس که تنها مرکز استانی است که در وضعیت قرمز کرونایی است.


وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۲۰۸ شهر وضعیت نارنجی و ۲۲۷ شهر در وضعیت زرد هستند، گفت: به شدت باید پروتکل‌ها رعایت و نظارت‌ها انجام شود تا روند نزولی متوقف نشود و اگر پروتکل‌ها به خوبی رعایت نشود دچار موج بعدی شویم.


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص واکسن کرونا نیز تصریح کرد: فاز یک واکسن که واکسیناسیون کادر درمان بود، به پایان رسیده و واکسن افراد بالای ۸۰- ۷۵ و ۷۰ سال نیز در برنامه واکسیناسیون قرار دارد و همچنین گروه‌های آسیب پذیر دچار آسیب شدند.


رئیسی تأکید کرد: در یک بدعهدی، محموله سه میلیون دوزی واکسن کرونا به دست ما نرسید که در این هفته ارسال می‌شود.
وی همچنین به این خبر خوش اشاره و تصریح کرد: تا فردا نتایج فاز دوم واکسن ایرانی منتشر خواهد شد و در صورت موفقیت آمیز بودن مجوز مصرف اضطراری را در کشور صادر می‌کنیم.


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند، نگران دوز دوم نباشند و آخر هفته و هفته آینده دوز دوم واکسن آنها انجام می‌شود.


رئیسی خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌ها خوب بوده و اگر در جایی نواقصی هست، درخواست می‌کنیم در رعایت پروتکل‌ها دقت لازم را به عمل آورند و انتخابات سالمی از نظر سلامت داشته باشند.


وی افزود: به عنوان کارشناس سلامت درخواست می‌کنم سلامت مردم و کرونا را سیاسی نکنیم و نباید با سلامت مردم شوخی و کار سیاسی کرد و این موضوع را به دست متخصصین بسپاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha