مطالعه نشان می‌دهد که مصرف روزانه سیب می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۳۶ درصد کاهش دهد.

سلامت نیوز: مطالعه نشان می‌دهد که مصرف روزانه سیب می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۳۶ درصد کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز از دیلی‌میل، مطالعه نشان می‌دهد که مصرف روزانه سیب می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۳۶ درصد کاهش دهد. محققان عادات غذایی ۷ هزار داوطلب را بررسی کردند و دریافتند، مصرف دو میوه در روز می‌تواند خطر دیابت را به میزان قابل قبولی کاهش دهد.

نتایج تحت نظر قرار دادن بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ داوطلب که در یک مطالعه دیابت و چاقی در استرالیا شرکت داشتند، اطلاعاتی جدید درباره لزوم مصرف روزانه سیب ارائه کرد.

تیم تحقیقاتی دانشگاه ادیث کاوان در پرت استرالیا کشف کرد، افرادی که دو میوه کامل مصرف می‌کنند اما از نوشیدن آب میوه خودداری می‌کنند یک‌سوم کمتر از کسی که میوه مصرف نمی‌کند، به دیابت نوع ۲ مبتلا می‌شوند.

در این مطالعه داوطلبان با مصرف انواع مختلف میوه‌ها از جمله سیب، موز، پرتقال، هلو، گلابی و آلو تحت بررسی قرار گرفتند؛ کاهش خطر فقط برای میوه‌های کامل اعمال می‌شود، یعنی فرد هر قسمت خوراکی میوه مانند پوست آن را نیز مصرف می‌کند که حاوی بخش زیادی از مواد مغذی و مواد معدنی حیاتی است.

به گفته محققان، حدود ۴۶۳ میلیون بزرگسال در سال ۲۰۱۹ با دیابت زندگی می‌کنند و انتظار می‌رود این رقم تا سال ۲۰۴۵  به ۷۰۰ میلیون نفر افزایش یابد.

ترجمه از خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha