وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دوران کرونا و تحریم‌، هیچ بیماری به دلیل بی‌پولی پشت درهای بیمارستان نماند و به قوم کرد، بلوچ، سنی و شیعه خدمات‌رسانی شد.

هیچ بیماری در دوران کرونا و تحریم پشت در بیمارستان‌ها نماند

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دوران کرونا و تحریم‌، هیچ بیماری به دلیل بی‌پولی پشت درهای بیمارستان نماند و به قوم کرد، بلوچ، سنی و شیعه خدمات‌رسانی شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سعید نمکی روز شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از مستند «شنا با دست های بسته» و عکس مدافعان سلامت که در محل وزارتخانه برگزار شد، افزود: در دوران کرونایی به ۲۵۶ هزار تبعه افغانستانی نیز خدمات درمانی ارائه شد و اینها جز افتخارات ایران است که در اوج تحریم ها کسب شد.


وی اظهار داشت: ناگفته های زیادی است که در راه مبارزه با کرونا وجود دارد و باید یک روزی نگاشته شود، ما بیماری کووید۱۹ را مدیریت کردیم و در واقع پلی ساختیم برای عبور این سرزمین از این بیماری، رشد اقتصادی کشور در این دوران مثبت بود، خیال تولید کننده، مهندس، کارگر و غیره از این بابت راحت بود که اگر کرونا گرفت تخت های خالی در بیمارستان ها برای درمان وجود دارد.


وزیر بهداشت با بیان اینکه در این دوران ۳۰ درصد به ظرفیت تخت های خالی بیمارستان ها اضافه شد، گفت: با توجه به اینکه در اوج تحریم بودیم ظرفیت بخش های آی سی یو ۲ برابر و ۴۶۰ اکسیژن ساز به بیمارستان ارائه شد و بیماران مبتلا به کرونا از لحاظ دسترسی به اکسیژن مشکلی نداشتند.


نمکی تصریح کرد: چهار هزار و ۷۵۰قلم دارو در اوج تحریم و کرونا به بیمارستان ارائه شد که مردم سرگردان نباشند و یک دقیقه اتاق عمل به دلیل کمبود دارو تعطیل نشد. وی افزود: داروهای بیهوشی و مایحتاج پرستار و پزشک را تولید کردیم و داروهای موثر در کرونا به ۲ برابر تولید داخلی رسید و با یک دهم قیمت داروهای وارداتی عرضه کردیم.


وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه بیماران مبتلا به کرونا مشکل بستری در بخش های آی سی یو نداشتند بیماران دیگر نیز مانند مرگ های مغزی، سوانح و غیره پشت درهای ای سی یو نمانند .
وی ادامه داد: به رغم تحریم ها برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی مشکلی پیش نیامد و یک میلیارد تومان از صندوق گرفتیم و البته این پول را قطره مکانی به ما دادند و با این منابع و تحریم های ظالمانه افتخار کسب کردیم.


نمکی خاطرنشان کرد: کرونا در سال ۹۸، سالی پربحران بود و در فشار سنگین تحریم ها بودیم همکاران کادر درمان با فشار سنگین از حوادث رخ داده در سال ۹۷ که زلزله ، شیوع آنفلوآنزا و غیره وارد بحران کرونا شدند و رشادت های زیادی در این مسیر انجام دادند.


وی افزود: همکاران کادر درمان تابلویی که از ترس کرونا ایجاد شده بود را با فداکاری هایشان شکستند.
وزیر بهداشت در پایان در مورد مستند شنا با دست های آلوده و عکس مدافعان سلامت گفت: این آثار فاخر و ماندگار در حمایت از جانفشانی های کادر درمان است و روزهایی که در دوران کرونا به شدت با سختی گذشت را باید به تصویر کشید و حماسه ای ماندگار و با عشق ایجاد کرد.


رونمایی دو اثر هنری فاخر با موضوع مبارزه با کرونا
مجموعه مستند ۱۰ قسمتی "شنا با دست های بسته" و عکس صحنه پردازی شده "فرصتِ بحران" که با موضوع پاسداشت مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا و با حمایت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تهیه شده، با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد.
عکاس و کارگردان عکس صحنه پردازی شده "فرصتِ بحران" در پاسداشت مدافعان سلامت سید احسان باقری است و این اثر هنری با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری خانه عکاسان ایران تهیه شده است.

ری و مبارزه مدافعان سلامت در برابر بحران کرونا و تاثیر تحریم های پزشکی و دارویی آمریکا در روند مبارزه با کرونا است که برای اولین بار، بیش از ۲۰ سند معتبر و رسمی از اسناد تحریم های آمریکا را به نقل از دولت ایالات متحده فاش و تاثیرات مستقیم آنها را بر روند درمان و حوزه پزشکی و تشخیصی به تصویر می کشد.
تصویر برداری این مجموعه به کارگردانی و نویسندگی عابدین مهدوی از اسفندماه ۱۳۹۸ در بیمارستان مسیح دانشوری آغاز شده و تا خردادماه ۱۳۹۹ به مدت چهارماه انجام شده است. این مجموعه مستند محصول موسسه بین المللی ایده های صلح پویا و با حمایت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تهیه و تولید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha