رییس سازمان غذا و دارو گفت: بعد از این مراکز ترک اعتیاد از طریق داروخانه های منتخب این داروها را تحویل می گیرند اما خود داروخانه بطور مستقیم داروی ترک اعتیاد به مشتری نمی فروشد.

دکتر شانه‌ساز : داروخانه ها داروی ترک اعتیاد نمی فروشند

سلامت نیوز:رییس سازمان غذا و دارو گفت: بعد از این مراکز ترک اعتیاد از طریق داروخانه های منتخب این داروها را تحویل می گیرند اما خود داروخانه بطور مستقیم داروی ترک اعتیاد به مشتری نمی فروشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛،رییس سازمان غذا و دارو گفت: بر اساس تصمیم جدید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنی بر دخالت نکردن معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی در فروش داروی ترک اعتیاد ، بعد از این مراکز ترک اعتیاد از طریق داروخانه های منتخب این داروها را تحویل می گیرند اما خود داروخانه بطور مستقیم داروی ترک اعتیاد به مشتری  نمی فروشد.

 آقای دکتر محمدرضا شانه‌ساز در حاشیه مراسم روز جهانی غذا افزود: تا پیش از این، معاونت های غذا و دارو در دانشگاه ها، فروش دارو را به مراکز ترک اعتیاد انجام می دادند که این باعث می شد معاونت های غذا و دارو از وظایف اصلی و حاکمیتی خود باز بمانند و دستگاه حاکمیتی نباید کار خرید و فروش دارو انجام دهد.


وی گفت: بنا شد تعدادی از داروخانه های منتخب و دارای شرایط لازم، بعد از این داروهای ترک اعتیاد را تحویل بگیرند و بعد از ثبت و ضبط در سامانه تیتک، این داروها را به مراکز ترک اعتیاد تحویل دهند و قرار نیست خود داروخانه ها بطور مستقیم به مشتری داروی ترک اعتیاد بفروشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha