سازمان انتقال خون اعلام کرد: تزریق واکسن کووید ۱۹ منعی برای اهدای خون نیست و افرادی که در برابر این بیماری واکسینه شده‌اند تنها برای مدتی کوتاه از اهدای خون معاف موقت می‌شوند.

تزریق واکسن کووید۱۹ منعی برای اهدای خون نیست

سلامت نیوز:سازمان انتقال خون اعلام کرد: تزریق واکسن کووید ۱۹ منعی برای اهدای خون نیست و افرادی که در برابر این بیماری واکسینه شده‌اند تنها برای مدتی کوتاه از اهدای خون معاف موقت می‌شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا در حال حاضر علیه بیماری کووید۱۹ واکسینه شده‌اند. واکسیناسیون موجب شده است که افراد کم کم به زندگی عادی و انجام فعالیت‌های روزمره خود بدون دغدغه ابتلا به این ویروس نزدیک شوند.


به گزارش سازمان انتقال خون ایران،این در حالی است که بسیاری از افراد هنوز منتظر واکسن هستند و واکسیناسیون برای آن‌ها دیرتر اتفاق می افتد، ولی همچنان پرسش های بسیاری درباره نحوه واکسیناسیون و آنچه که در انتظارشان است، دارند. یکی از این پرسش ها این است که آیا در صورت تزریق واکسن می توان خون اهدا کرد؟


مصرف برخی از داروها و سابقه ابتلای داوطلب اهدای خون به برخی بیماری های قلبی، عروقی و عفونی می تواند با معافیت همیشگی یا موقت اهدای خون همراه باشد. این معافیت ها می تواند بسته به نوع و دلیل آن از چند روز تا چند سال یا همیشگی باشد.


واکسیناسیون یا ایمن سازی که با هدف جلوگیری از ایجاد عفونت انجام می شود منعی برای اهدای خون نیست و بسیاری از واکسن ها تنها داوطلب اهدای خون را برای مدت زمان کوتاهی از اهدای خون معاف می کنند.


تزریق واکسن کووید ۱۹ هم بسته به نوع آن می تواند با دوره معافیت از اهدای خون همراه باشد، افرادی که تحت واکسیناسیون کووید ۱۹ از نوع آسترازینکا و یا اسپوتنیک قرار گرفته اند می توانند ۲۸ روز پس از دریافت واکسن برای اهدای خون مراجعه کنند و این در حالی است که تزریق سایر انواع واکسن کووید ۱۹ از جمله بهارات، سینوواک، سینوفارم، فایزر، مدرنا و برکت منعی برای اهدای خون ندارد و داوطلبان اهدای خون می توانند پس از بهبودی واکنش های اولیه به واکسن از جمله تب، درد عضلانی ضعف و بیحالی، برای اهدای خون به مراکز اهدای خون سازمان انتقال خون ایران مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha