شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 312906

مالیدن یک تکه یخ بر روی صورت باعث کوچک شدن این منافذ بازمی‌شود فقط بخاطر داشته باشید هر روز این کار را انجام دهید و شما به مرور متوجه کوچک شدن منافذ پوستتان خواهید شد.

چگونه منافذ باز پوست صورت را از بین ببریم؟

سلامت نیوز: مالیدن یک تکه یخ بر روی صورت باعث کوچک شدن این منافذ بازمی‌شود فقط بخاطر داشته باشید هر روز این کار را انجام دهید و شما به مرور متوجه کوچک شدن منافذ پوستتان خواهید شد.


ماسک نارنج و گلاب

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت پوست نیوز، ماسک آب نارنج و گلاب ماسک ترمیم منافذ پوست یکی از قدیمی‌ترین روشهای بستن منافذ پوست است.


کرم ضد آفتاب

کرم‌های ضد آفتاب ، پوست شما را در برابر صدمات نور آفتاب حفاظت می‌کنند. آفتاب، از علل اصلی ایجاد منافذ باز پوست است. از کرم‌های ضد آفتاب مناسب پوست که فاقد چربی هم باشند، استفاده کنید.


ماسک جوانه گندم


این ماسک نه تنها تاثیر مثبت در رفع منافذ باز پوست داشته بلکه در روشن و شفاف کردن پوست صورت موثر است . برای تهیه این ماسک نیاز به جوانه گندم یا همان گندم جوانه زده که پس از خشک کردن آن را به صورت پودر در بسیاری عطاری‌ها ارائه می‌کنند دارید، ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با کمی‌شیر مخلوط کرده ابتدا پوست را با استفاده از لیف و صابون شستشو و مخلوط بدست آمده را روی پوست بصورت حرکت چرخشی ماساژ داده  وپس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.


شوینده مناسب

روزانه به کمک تونرها، پوست خود را پاک نمایید. بقایای صابون، پوست مرده و همچنین باقی مانده آرایش از جمله عوامل اصلی ایجاد منافذ باز پوست محسوب می‌گردند که تونرها، آنها را کاملا پاک می‌کنند و از بین می‌برند. بنابراین، حتما روزانه از تونرها استفاده کنید زیرا از بهترین روش‌های بستن منافذ باز پوست هستند.


 جوش شیرین

جوش شیرین را به عنوان یک عامل لایه بردار ملایم برای از بین چربی اضافی پوست و همچنین پاکسازی محل‌هایی از منافذ باز پوست که درون آنها گرد و خاک و مواد چرب با هم مخلوط و باعث بسته شدن روزنه‌های پوست شده اند به کار می‌برند، این ماده همچنین در تنظیم ph تعادل حالت قلیایی و اسیدی پوست کمک شایانی می‌کند، یک قاشق چایخوری جوش شیرین را به همراه کمی‌آب مخلوط کرده و پس از شستشوی پوست با آب و صابون محلول بدست آمده را روی صورت ماساژ داده و پس از ۲ تا ۳ دقیقه پوست را با آب سرد بشویید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha