دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 312993

شیر مادر غنی‌ترین منبع تغذیه نوزادان است که خداوند در وجود هر مادری قرار داده است. مادران نباید به دلخواه خود شیر دادن به نوزاد را قطع کنند، بلکه باید به نوزاد این فرصت را بدهند تا خودش شیر خوردن را رها کند.

نکات مهم شیردهی و خوراکی‌های افزایش دهنده شیر

سلامت نیوز:شیر مادر غنی‌ترین منبع تغذیه نوزادان است که خداوند در وجود هر مادری قرار داده است. مادران نباید به دلخواه خود شیر دادن به نوزاد را قطع کنند، بلکه باید به نوزاد این فرصت را بدهند تا خودش شیر خوردن را رها کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در ادامه چند نکته درباره شیردهی به نوزاد را برای شما بیان می کنیم:در ابتدای هر بار شیردهی، شیر مادر آبکی‌تر است و به تدریج به مقدار چربی آن افزوده می‌شود، به طوری که در پایان هر مرحله شیردهی، مقدار چربی که برای رشد نوزاد ضروری است، بیشتر می‌شود. بنابراین هر چه مدت شیردهی طول بکشد، نوزاد از چربی بیشتری استفاده می‌کند و کاملا سیر می‌شود.

 به مادران شیرده توصیه می‌شود مقدار مایعات دریافتی خود را افزایش دهند. مصرف آب‌میوه‌های تازه و میوه و سبزی‌های تازه به افزایش تولید شیر کمک زیادی می‌کند.  یکی از مهم‌ترین و موثرترین گیاهان برای افزایش تولید شیر مادر، شنبلیله است. این گیاه را می‌توان به صورت دمنوش مصرف کرد. مصرف گیاه رازیانه هم برای افزایش تولید شیر به مادران توصیه می‌شود.

در ادامه به تعدادی از گیاهان و مواد غذایی با مکانیسم‌های مختلف که از طریق تحریک غدد تولید شیر باعث افزایش شیر مادران می‌شوند ،اشاره می کنیم: گیاهانی مانند ریحان، ترخون، زیره و رازیانه معطر خاصیت ضد نفخ دارند و با ورود به شیر مادر از دل درد کودک جلوگیری می‌کنند.ریحان جزو گیاهان معطر و دارای خاصیت ضد نفخ برای مادر و کودک است و رازیانه هم مانند ریحان علاوه بر داشتن همین خاصیت، دارای هورمون‌های گیاهی است که باعث افزایش شیر مادر می‌شود.

سیاه دانه با خاصیت ضد درد، ضد سرطان، هضم کننده غذا و کاهش دهنده پرفشاری خون باعث افزایش شیر مادر می‌شود و مصرف روزانه ۲ گرم سیاه دانه مشکلی ایجاد نمی کند و بهتر است دانه‌ها له شود تا اثر آن‌ها بیشتر شود. مجموعه مواد غذایی موجود در اسفناج برای زیاد کردن شیر مادر کاملا موثر است.مصرف دم کرده گل بابونه هم باعث افزایش شیر مادر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha