وزیر بهداشت گفت: مجوز مصرف اضطراری واکسن کووایران برکت صادر شد و مجموعه برکت از امروز محموله‌ای را که آماده کردند، تحویل همکارانمان در معاونت بهداشتی می‌دهند که از هفته آینده به مجموعه واکسیناسیون کشوری خواهد پیوست.

اضافه شدن واکسن «برکت» به واکسیناسیون کشوری کرونا؛ از هفته آینده

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: مجوز مصرف اضطراری واکسن کووایران برکت صادر شد و مجموعه برکت از امروز محموله‌ای را که آماده کردند، تحویل همکارانمان در معاونت بهداشتی می‌دهند که از هفته آینده به مجموعه واکسیناسیون کشوری خواهد پیوست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ار ایسنا، دکتر سعید نمکی گفت: همانطور که در کشورهای دنیا و کشورهایی مانند ترکیه، امارات و... فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن‌های چینی و ... به عنوان واکسیناسیون عمومی مطرح می‌شد، ما هم قرار بود اگر فاز یک و دو کارآزمایی بالینی در واکسن‌هایمان به خوبی پیش رود، نتایجش را بررسی کنیم و اگر مشکلی نداشته باشد، بعد از اینکه مقداری هم از فاز سوم بگذرد و خیالمان راحت شود که واکسن بی‌عارضه و کم مشکلی است، می‌توانیم در حد واکسیناسیون عمومی اجازه اضطراری مصرف آن‌ها را بدهیم که این اتفاق افتاد.

وی افزود: دیروز در جلسه‌ای که ۵ بعد از ظهر از سوی متخصصین برگزار شد، مجوز مصرف اضطراری واکسن برکت داده شد، اما واکسن پاستور به دلیل اینکه قرار بود یک یا دو مدرک را تکمیل و ارائه کند، قرار شد بعد از تکمیل مدارک اجازه استفاده اضطراری خواهد گرفت.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وبدا، نمکی گفت: به هر حال مجوز مصرف اضطراری واکسن کووایران برکت صادر شد و از امروز محموله‌ای را که آماده کردند، تحویل همکارانمان در معاونت بهداشتی می‌دهند که از هفته آینده به مجموعه واکسیناسیون کشوری خواهد پیوست.

نمکی گفت: واکسن پاستور هم که یکی از بهترین واکسن هایی است که با تکنولوژی مشترک ما و کشور کوباست، از اوایل هفته آینده اجازه مصرف اضطراری را خواهد گرفت و آن مجموعه هم به مجموعه واکسیناسیون کشور اضافه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha