سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 313052

رئیس مرکز پیوند وزارت بهداشت گفت: بیماران خاص برای تزریق واکسن کرونا باید به سامانه‌های وزارت بهداشت مراجعه کنند.

بیماران خاص برای تزریق واکسن کرونا به کجا مراجعه کنند؟

سلامت نیوز:رئیس مرکز پیوند وزارت بهداشت گفت: بیماران خاص برای تزریق واکسن کرونا باید به سامانه‌های وزارت بهداشت مراجعه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان،  مهدی شادنوش، رئیس مرکز پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت  درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون بیماران خاص، نادر و صعب العلاج  اظهار کرد: ۵۴٠ هزار بیمار نادر و صعب العلاج در ایران شناسایی شده اند که از این تعداد بیش از ١٩٠ هزار نفر واکسن دریافت کرده‌اند.


رئیس مرکز پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت ادامه داد: واکسیناسیون بیماران صعب العلاج و نادر بر اساس سند ملی در بخش دوم فاز ۲ واکسیناسیون کرونا در ایران بعد از سالمندان قرار داشت اما با تشریح شرایط، از کمیته فنی واکسیناسیون درخواست کردیم با توجه به حساسیت بیماران صعب العلاج و نادر، توزیع و تزریق واکسن برای این گروه از بیماران هم صورت گیرد و بیماران خاص و صعب‌العلاج سهمی از سهم کلی واکسیناسیون کشور داشته باشند.


شادنوش تصریح کرد: با موافقت کمیته فنی واکسیناسیون از ابتدای سال ١۴٠٠ از هر محموله‌ واکسنی که وارد کشور شد، درصدی برای سهمیه واکسیناسیون بیماران نادر و صعب العلاج اختصاص پیدا کرد؛ به دنبال این موضوع ما هم واکسیناسیون این گروه‌ از بیماران را از فروردین ١۴٠٠ آغاز کردیم.
رئیس مرکز پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون بیماران نادر و صعب العلاج در تابستان گفت: در تابستان حجم بیشتر واکسن با تسریع واردات و تولید واکسن‌های ایرانی در دسترس خواهد بود و پس از واکسیناسیون سالمندان، تزریق واکسن به بیماران نادر و صعب العلاج با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.


شادنوش به بیماری‌های خاص، صعب العلاج یا نادری که در اولویت تزریق واکسن نسبت به سایر گروه‌های بیماران داشتند، اشاره کرد و گفت: بیماران دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی، پیوند عضو، ام اس و اوتیسم جزو اولویت‌های اول واکسیناسیون در گروه‌های بیماری‌های نادر و صعب العلاج هستند چرا که بیماران مبتلا به این بیماری‌ها با توجه به شرایط جسمانی نیازمند تردد به مراکز درمانی هستند و در معرض خطر ابتلا به کرونا و عوارض ناشی آن قرار دارند.


رئیس مرکز پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون بیماران خاص و نحوه اطلاع رسانی‌ها گفت: به تدریج با توجه به اطلاعات وزارت بهداشت برای بیماران خاصی که موعد واکسیناسیون‌شان فرا می‌رسد، پیامک ارسال می شود تا بیماران در ساعت و روز مشخص به مراکز واکسیناسیون اعلام شده مراجعه کنند و تزریق واکسن برای آنها انجام شود.


او درباره شناسایی بیماران خاص و نادر و اینکه ممکن است اطلاعات بیماری در سامانه بیماران خاص و نادر وزارت بهداشت ثبت نشده باشد، گفت: اطلاعات تمام بیماران خاص و نادر در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده است اما اگر اطلاعات بیماری در سامانه ثبت نباشد می توانند به امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه و برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha