یک متخصص بیماری های عفونی اطفال در آمریکا با اشاره به مجوز استفاده اضطراری واکسن فایزر برای کودکان ۱۲ سال به بالا گفت: تزریق واکسن های کووید-۱۹ به کودکان ۱۲ سال به بالا ایمن و موثر است و ممکن است روند بازگشت به «زندگی عادی» را تسریع کند.

واکسیناسیون کودکان ۱۲سال به بالا بازگشت به زندگی عادی را تسریع می‌کند

سلامت نیوز: یک متخصص بیماری های عفونی اطفال در آمریکا با اشاره به مجوز استفاده اضطراری واکسن فایزر برای کودکان ۱۲ سال به بالا گفت: تزریق واکسن های کووید-۱۹ به کودکان ۱۲ سال به بالا ایمن و موثر است و ممکن است روند بازگشت به «زندگی عادی» را تسریع کند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر «جسیکا اریکسون» افزود: در حالی که واکسن فایزر در آمریکا مجوز استفاده اضطرای برای نوجوانان ۱۲ ساله را گرفته است، اما ممکن است والدین هنوز نیاز داشته باشند که نسبت به بی‌خطر بودن این واکسن اطمینان یابند. 


به گزارش  یونایتدپرس،وی تاکید کرد: این واکسن مطالعات دقیق را پشت سر گذاشته و بی خطر بودن آن مشخص شده است. مردم از اثرات طولانی مدت واکسن های کرونا نگران هستند، زیرا این واکسن ها تنها ۹ ماه تا یک سال تحت آزمایش قرار گرفته اند، اما اکثر عوارض جانبی ناشی از تزریق واکسن تنها در چند روز تا سه ماه اول بعد از تزریق واکسن اتفاق می افتد که اکنون آن زمان را پشت سر گذاشته ایم.


عوارض جانبی احتمالی ناشی از تزریق این واکسن ها در کودکان همانند بزرگسالان است. این عوارض شامل ابتلا به تب با درجه پایین ، بدن درد ، خستگی و درد در محل تزریق است.


اریکسون گفت: اگر علائمی مانند تب بالا، بیش از دو روز در کودک ادامه یابد، والدین باید با پزشک تماس بگیرند.
حدود ۱۲ مورد از التهاب قلب - میوکاردیت - در کودکان پس از تزریق واکسن کرونا گزارش شده است ، اما این متخصص اظهار داشت که ارتباط مستقیم ابتلا به این بیماری ها با این واکسن مشخص نیست. 


به گفته اریکسون، تزریق واکسن کرونا برای کودکان مبتلا به آلرژی یا مبتلا بیماری های مزمن، بی خطر است و تزریق آن در کنار سایر مصون سازی ها در دوران کودکی ایمن است.


نتیجه آزمایش این واکسن بر روی کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله هیچ گونه عوارض یا عارضه جانبی نداشته است و مشخص شد که این واکسن برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بر روی افراد ۱۲ تا ۱۵ ساله ۱۰۰ درصد موثر است - که این میزان نسبت به بزرگسالان بهتر است.


وی افزود: نتیجه مطالعه روی هزار نوجوانی که واکسن کرونا دریافت کرده بودند نشان داد که هیچ یک به بیماری کرونا مبتلا نشدند؛ در حالی که از هزار نوجوانی که در گروه دارونما قرار داشتند ۱۶ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شدند که این میزان بسیار شگفت انگیز است. هنوز هم، بعضی از والدین ممکن است نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود تردید داشته باشند؛ زیرا آنها شنیده اند که کودکان به کووید-۱۹ مبتلا نمی شوند و یا به همین راحتی ویروس را منتشر نمی کنند.
اریکسون گفت: درست است که کودکان کمتر به موارد شدید کووید-۱۹ مبتلا می شوند و یا بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند، اما حتی کودکان سالم نیز می توانند به موارد جدی کرونا مبتلا یا در بیمارستان بستری شوند.


وی هشدار داد: همه گیری کووید-۱۹ هنوز به پایان نرسیده است، بنابراین اکنون با گزینه انتخاب میان ابتلای طبیعی به کووید-۱۹ یا دریافت واکسن روبرو هستیم و می دانیم که خطرات بروز واکنش های جدی ناشی از تزریق واکسن بسیار کمتر از خطر ابتلا به موارد جدی کووید- ۱۹ است.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.


تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد، نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.
این در حالی است که دانشمندان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، رد این ویروس را پیش از این تاریخ رسمی گرفته و نتایج پژوهش خود را در نشریه "بیماری‌های عفونی بالینی" منتشر کرده‌اند. این پژوهشگران پس از ۱۱ ماه، با بررسی نتایج قبلی، ۳۹ نفر را در سه ایالت آمریکا شناسایی کرده‌اند که دو هفته قبل از اعلام رسمی چین، در خون آنها پادتن کرونا وجود داشته است. اولین مورد کرونا در آمریکا ۲۱ ژانویه ۲۰۲۰ یعنی سه هفته بعد از اعلام چین شناسایی شد.


شرکت فایزر آمریکا روز ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است.


شرکت آمریکایی مدرنا هم  ۲۵ آبان ماه ۹۹ اعلام کرد: واکسن تولیدی این شرکت برای کرونا تا حدود ۹۵ درصد موثر بوده و ایمنی ایجاد کرده است.
علاوه بر این چندین کشور همچون ایران، هند، روسیه، چین، انگلیس و آمریکا وارد عرصه تولید واکسن کرونا شده اند و موفقیت های چشمگیری در این زمینه کسب کرده اند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha