بنا بر آخرین اخبار 2 میلیون دوز واکسن واکسن کرونا از مبدا چین در حال انتقال به کشور است که در روزهای اینده این میزان محموله تحویل وزارت بهداشت ایران خواهد شد.

تا پایان خرداد چه میزان واکسن کرونا تحویل وزارت بهداشت می شود؟

سلامت نیوز: بنا بر آخرین اخبار 2 میلیون دوز واکسن واکسن کرونا از مبدا چین در حال انتقال به کشور است که در روزهای اینده این میزان محموله تحویل وزارت بهداشت ایران خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز، یک منبع آگاه در وزارت بهداشت در گفت و گو با عصر ایران در مورد علت کند شدن روند واکسیناسیون و همچین چگونگی تحویل محموله های خارجی واکسن کرونا به ایران با بیان اینکه علت کند شدن روند واکسیناسیون، بد عهدی برخی از کشورها در تحویل واکسن است خاطر نشان کرد: به زودی 2 میلیون دوز واکسن از مبدا چین وارد کشور می شود که این محموله بعد ورود به کشور برای تسریع در روند واکسیناسیون بویژه دز دوم افراد، استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این میزان واکسن وارداتی ، حداقل 1.5 میلیون دوز واکسن ایرانی کووایران برکت که مجوز تزریق آن نیز صادر شده است تا پایان خرداد تحویل وزارت بهداشت شده و بنابراین طی یک هفته آینده انتظار ورود 3.5 میلیون دوز واکسن کرونا از منابع داخلی و خارجی را به سیستم وزرات بهداشت داریم.

این منبع آگاه در مورد چگونگی تحویل واکسن های کواکس به ایران نیز گفت: مطابق وعده کواکس بنا است تا از سبد این ساز و کار، حدود 1 میلیون 300 هزار دوز واکسن "آسترزنکا" تا 10 تیر تحویل ایران شود که امیدواریم این میزان نیز تا قبل از 10 تیر تحویل وزارت بهداشت شود تا روند واکسیناسیون با تولیدات داخلی و وارداتی شتاب بیشتری بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha