نتایج تحقیقات جدید در آمریکا حاکی است که قبل از اولین موارد گزارش شده، ویروس کرونا در پنج ایالت این کشوررویت شده بود.

تحقیقات جدید: ویروس کرونا در5 ایالت آمریکا قبل از گزارش‌های اولیه رویت شد

سلامت نیوز: نتایج تحقیقات جدید در آمریکا حاکی است که قبل از اولین موارد گزارش شده، ویروس کرونا در پنج ایالت این کشوررویت شده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مطالعات جدید در آمریکا نشان داد که قبل از شیوع کرونا، در پنج ایالت آمریکا موارد ابتلا به این بیماری خطرناک مشاهده شده بود.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» سه شنبه گزارش داد دستکم هفت نفر در پنج ایالت آمریکا هفته‌ها قبل از آنکه ایالت‌ها اولین موارد ابتلا به کرونا را گزارش کنند، به ویروس جدید کرونا آلوده بودند.

بیش از ۲۴۰۰۰ نمونه خون گرفته شده برای یک برنامه تحقیقاتی موسسه ملی بهداشت مورخ ۲ ژانویه و ۱۸ مارس ۲۰۲۰ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و دربدن هفت شرکت کننده آنتی بادی عامل کووید-۱۹ رویت شد. محققان گفتند که نمونه‌های مثبت در ایالت‌های «ایلینوی»، «ماساچوست»، «می‌سی‌سی‌پی»، «پنسیلوانیا» و «ویسکانسین» بوده است.

این خبر در شرایطی گزارش شده که در هفته‌های گذشته بحث بر سر منشأ ویروس کرونا جدی شده است. اخیراً یک رسانه آمریکایی در ادامه فضاسازی‌های رسانه‌ای درباره منشأ کرونا مدعی شده بود یک آزمایشگاه وابسته به دولت آمریکا در گزارشی به این جمع‌بندی رسیده که فرضیه نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین محتمل و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» مدعی شد این مطالعه ماه می سال ۲۰۲۰ توسط «آزمایشگاه ملی لاورنس لیورمور» در کالیفرنیا تهیه شده و وزارت خارجه آمریکا در ماه‌های پایانی ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ با استناد به آن خواستار تحقیقات بیشتر در خصوص منشأ شیوع کرونا شده است.

خبرگزاری «رویترز» روز دوشنبه در گزارشی خبر داد که شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از 600 هزار نفر فراتر رفت. در گزارش رویترز آمده است: «آمریکایی‌ها هم اکنون بیش از 600 هزار مادر، پدر، فرزند و دوست را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند».

بر اساس گزارش رویترز، آمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا در روز دوشنبه از 600 هزار نفر فراتر رفت که این تعداد، 15 درصد از قربانیان ویروس کرونا در سرتاسر جهان را که حدود 4 میلیون نفر است تشکیل می‌دهد.

این در حالی است که مقام‌های بهداشتی ایالات متحده هشدار دادند که نوع جهش یافته و بسیار خطرناک‌تر کرونا که به «دلتا» معروف است، در انگلیس و آمریکا در حال شیوع است. «آنتونی فائوچی»، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و مشاور «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور درباره شیوع کرونای دلتا در انگلیس کشوری با سطح واکسیناسیون بالا و همچنین ایالات متحده هشدار داد.

فائوچی در یک نشست خبری گفت که سویه دلتا که برای اولین بار در هند گزارش شد اکنون بیش از شش درصد موارد توالی در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد. در حالی که در انگلیس شیوع این سویه از کرونا از بقیه سبقت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha