ماساژ صورت یک ضرورت برای داشتن پوستی جوان، سالم و شفاف است؛ یکی از روش‌های متداول، ارزان، ساده، طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی، ماساژ صورت با یخ است که زنان کره‌ای مدت‌هاست از آن استفاده می‌کنند.

راز پوست شفاف زنان کره‌ای | جوان‌سازی و مراقبت از پوست با یخ

سلامت نیوز: ماساژ صورت یک ضرورت برای داشتن پوستی جوان، سالم و شفاف است؛ یکی از روش‌های متداول، ارزان، ساده، طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی، ماساژ صورت با یخ است که زنان کره‌ای مدت‌هاست از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، ماساژ صورت یک ضرورت برای داشتن پوستی جوان، سالم و شفاف است. در واقع ماساژ اصولی با هر شیوه‌ای که باشد با توجه به تنوعی که این روزها دارد کمک می‌کند تا جریان خون در پوست صورت بهتر صورت گیرد و همچنین عضلات نرم و درخشان شود. یکی از روش‌های متداول، ارزان، ساده، طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی، ماساژ صورت با یخ است که زنان کره‌ای مدت‌هاست از آن استفاده می‌کنند. ماساژ با یخ در واقع یک روش‌ سرمادرمانی است که با آن، پوست چند دقیقه در معرض دمای بسیار پایین قرار می‌گیرد. در این مطلب به صورت چکیده درباره شیوه انجام این ماساژ، مزیت‌هایش و برخی نکات مهم برای استفاده از این نوع ماساژ اشاره خواهیم کرد.

فواید ماساژ صورت با یخ

خانم‌هایی که دچار التهابات پوستی مثل آکنه و روزاسه هستند، ماساژ با یخ به دلیل خاصیت سرما درمانی‌اش می‌تواند در کاهش این التهابات که خود منجر به مشکلات پوستی متعددی می‌شود کمک کند. یخ تورم و قرمزی جوش‌ها را کاهش  و پوست ملتهب و تحریک‌شده را تسکین می‌دهد.

این نوع ماساژ موجب برداشته‌ شدن لایه بیرونی سلول‌های مرده پوست و تحریک یکدست و بهتر رشد سلول‌های جدید و در نهایت کاهش چین و چروک و جوان‌سازی پوست ‌می‌شود.

خنکی یخ باعث انقباض رگ‌های خونی و بهبود گردش خون در پوست صورت می‌شود که در نهایت پف‌کردگی صورت را کم می‌کند و ظاهر سالم‌تری به پوست می‌دهد.

ماساژ صورت با یخ، اندازه منافذ پوست صورت را کم می‌کند و از طرفی بر بهبود منافذی که به دلیل ترشح زیاد چربی بزرگ شده‌اند هم موثر است. نتیجه این نوع ماساژ پوستی صاف و لطیف‌تر است.

سرما مویرگ‌های پوست را منقبض و اثر کشسانی ایجاد می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که دیگر محصولات مراقبت از پوست عمیق‌تر جذب شود و اثرشان موثرتر باشد.

شیوه انجام ماساژ با یخ

استفاده مستقیم از یخ روی پوست، تحریک‌کننده و حساسیت‌زاست و ممکن است باعث پارگی مویرگ‌های زیر پوست شود، بنابراین یک یا چند تکه یخ را در پارچه نخی نرمی قرار دهید و با حرکات دورانی و آرام یخ، صورت از قبل شسته شده خود را یک تا ۲ دقیقه ماساژ دهید. برای رسیدن به نتایج دلخواه می‌توانید به جای آب به‌تنهایی از تکه‌های یخ تهیه‌شده از چای سبز  استفاده کنید و از خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی چای سبز هم بهره‌مند شوید.

ماده مفید دیگری که می‌تواند جایگزین آب شود آلوئه‌وراست. آلوئه‌ورای یخ‌زده خواص درمانی خود را حفظ می‌کند و آفتاب‌سوختگی و آکنه را تسکین می‌دهد. اگر آلوئه‌ورای یخ‌زده در دسترس ندارید، می‌توانید پس از استفاده از ژل آلوئه‌ورا روی صورت، صورت را با یخ ماساژ دهید.

► رعایت این نکات برای استفاده از ماساژ با یخ ضروری است:

    قبل از ماساژ صورت با یخ از تمیز بودن پوست صورت از هرگونه آلودگی و مواد آرایشی اطمینان حاصل کنید.
    پس از ماساژ از مصرف لایه‌بردار شیمیایی یا فیزیکی تحریک‌کننده بپرهیزید و از شوینده‌های ملایم، آب گرم و یک مرطوب‌کننده سبک استفاده کنید. در فضای باز از کرم ضد آفتاب با SPF دست‌کم ۳۰ استفاده کنید.
    تماس طولانی با دمای انجماد ممکن است موجب سوختگی با یخ شود، بنابراین یخ را به مدت طولانی روی پوست قرار ندهید.
    اگر دچار اگزما و قرمزی پوست شدید هستید یا پوست حساسی دارید که به تغییرات دمایی واکنش نشان می‌دهد توصیه می‌شود این ماساژ را انجام ندهید.
    هنگام ماساژ از وارد آوردن فشار بیش از حد در هر نقطه از صورت بپرهیزید و از ماساژ یخ در نواحی اطراف چشم خودداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha