معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با اشاره آغاز تزریق واکسن کرونا به زیر ۱۸ ساله‌ها در برخی کشورها گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان به سیاست وزارت بهداشت و مقدورات کشور بستگی دارد.

آغاز تزریق واکسن کرونا به زیر ۱۸ ساله‌ها در برخی کشورها/ واکسیناسیون دانش‌آموزان به سیاست وزارت بهداشت و مقدورات کشور بستگی دارد

سلامت نیوز:معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با اشاره آغاز تزریق واکسن کرونا به زیر ۱۸ ساله‌ها در برخی کشورها گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان به سیاست وزارت بهداشت و مقدورات کشور بستگی دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«مهرزاد حمیدی» معاون سلامت و تربیت بدنی و معاون وزیر آموزش و پرورش  در واکنش به نگرانی معاون وزارت بهداشت از تداوم آموزش مجازی و ضروت تصمیم‌گیری جدی برای بازگشایی مدارس به ویژه در مقطع ابتدایی گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون آموزش و پرورش در مورد مسائل مربوط به مدارس تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و از این به بعد هم چنین خواهد بود. 


حمیدی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه واکسن برای گروه سنی زیر ۱۸ سال در کشور ما موجود نیست، برنامه‌ریزی برای بازگشایی مدارس بر چه اساسی خواهد بود؟ گفت: واکسیناسیون گروه کودک و نوجوان یا در واقع گروه زیر ۱۸ سال در برخی از کشورها به تازگی آغاز شده است. 


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: به طور کلی همه این موارد با هم تجمیع شده و در ستاد ملی کرونا به اقتضای زمان در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد. ما نیز متناسب با آنچه تصمیم می‌گیرند و ابلاغ می‌کنند، عمل می‌کنیم. 


حمیدی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در برخی کشورها واکسیناسیون زیر ۱۸ سال در حال انجام است، آیا مذاکره‌ای برای واردات واکسن‌ برای این گروه با ستاد ملی مقابله با کرونا داشته‌اید؟ گفت: همه اینها به سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مقدورات کشور برمی‌گردد.سیاست‌های واکسن مربوط به آموزش و پرورش نیست و وقتی که به مأموریت‌های ما برنمی‌گردد، در این زمینه اظهارنظر نمی‌کنیم. 


حمیدی درباره تاثیر کرونا در افزایش آمار کودکان کار گفت: به طور حتم آموزش حضوری موثرتر از آموزش مجازی است، ولی اینکه حضوری یا مجازی باشد شرایط وضعیت شیوع یا کنترل بیماری کرونا تعیین کننده است. 


معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پروش گفت: قطعا آثار آموزش حضوری بیشتر از آموزش غیرحضوری است اما صلاحیت تصمیم گیری با توجه به شرایط برای این که فاصله‌گذاری اجتماعی چگونه باشد، با ستاد ملی کروناست. 


وی در خصوص تاثیر آموزش مجازی بر کاهش یادگیری دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی بیان کرد: قطعا این موضوع در کل دنیا اثر گذاشته و در کشور ما هم اثر گذاشته است اما آموزش و پرورش با واکنش سریع، ابتکار عمل، مدرسه تلویزیونی و ایجاد یک شبکه آموزشی ویژه دانش آموزان در سطح کشور در شرایط کرونا توانست با خلاقیت و نوآوری از شرایط عقب نماند. 


حمیدی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در تمام این مدت نه تنها از آموزش و یاددهی به دانش آموزان عقب نماند بلکه یک واکنش سریع انجام داد. این واکنش سریع مورد توجه و تایید بخش‌های مختلف کشور هم قرار گرفته است. 


وی درباره شعار آموزش و پرورش مبنی بر اینکه آموزش تعطیل نیست، توضیح داد: آموزش و پرورش اقدامات متعدی برای جلوگیری از تعطیلی آموزش انجام داد و با این شعار که اگر مدرسه هم تعطیل باشد، آموزش تعطیل شدنی نیست به مأموریت خودش جامه عمل پوشاند. 


معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش درباره آغاز فعالیت رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت اظهار داشت: در این زمینه کارهایی انجام شده است به عنوان مثال در آخرین جلسه هیئت امنا ساختار پیشنهادی برای این سازمان مورد تایید هیئت امنا قرار گرفت. علاوه بر این آقای حاجیان زاده به سمت ریاست این سازمان منصوب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha