راه رفتن کودکان روی انگشتان پا در طولانی مدت ممکن است نشان دهنده ابتلا به یک بیماری خطرناک باشد.

بیماری خطرناک در کودکان که راه رفتن روی انگشتان پا نشانه آن است!

سلامت نیوز:راه رفتن کودکان روی انگشتان پا در طولانی مدت ممکن است نشان دهنده ابتلا به یک بیماری خطرناک باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، پزشکان معتقدند که راه رفتن کودک روی انگشتان پا در سنین ۱۲ تا ۱۵ ماهگی خطرناک نیست، زیرا کودکان در این مراحل تجربه جدیدی را کسب می‌کنند و نحوه راه رفتن را آزمایش می‌کنند، اما اگر فرزند شما پس از رسیدن به سن پنج سالگی به همین روش ادامه دهد نگران کننده است. از این رو، در این گزارش، دلایل تداوم این سبک از راه رفتن در کودک شما پس از ۵ سالگی را بررسی شده است.


سفتی تاندون مچ پا
اگر کودک شما بعد از دو سالگی به راه رفتن بر روی انگشتان پا ادامه می‌دهد، از نظر سفتی مچ پا، مشکل در هماهنگی و تعادل یا گرفتگی عضلات او را بررسی و به پزشک مراجعه کنید.


دیستروفی عضلانی
اگر کودک به طور عادی راه می‌رود، و به طور ناگهانی تغییر سبک داده و روی انگشتان پا راه می‌رود، در این صورت کودک شما ممکن است دیستروفی عضلانی ارثی داشته باشد. در این حالت مشاهده می‌کنید که عضلات پا‌های کودک شما ضعیف و کوچک هستند.


مشکل نخاعی
راه رفتن کودک بر روی انگشتان پا می‌تواند به دلیل مشکل نخاع یعنی چسبندگی نخاع و اختلال در اعصاب باشد که منجر به اتصال نخاع به بافت اطراف ستون فقرات می‌شود.


این مشکل دامنه حرکت ستون فقرات و نخاع را محدود کرده و باعث می‌شود نخاع با رشد ستون فقرات، سفت شود که در نهایت منجر به آسیب عصبی و راه رفتن فرزند شما روی انگشتان پا می‌شود.


فلج مغزی
فلج مغزی با ایجاد برخی دشواری‌ها در هماهنگی میان عضلات باعث می‌شود کودک شما بر روی انگشتان پا راه برود.


فقط از روی عادت
ممکن است کودک شما فقط از روی عادت روی انگشتان پا راه برود، زیرا این نوع راه رفتن را دوست دارد. همچنین ممکن است این عادت در اثر تنش در عضلات ساق پا ایجاد شود. این وضعیت در بین ۵ تا ۱۲ درصد کودکان سالم در سطح جهان اتفاق می‌افتد.

منبع: مصری الیوم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha