سلامت نیوز :یك كارشناس پذیرش، آمار و مدارك پزشكی فلسفه وجودی رشته مدارك پزشكی را لزوم توجه بهشان و جایگاه بیمار بیان كرد، بیماری كه نیاز دارد یك پرونده كامل در خصوص مراجعه به مراكز درمانی و مطب پزشكان داشته باشد.

مرادی در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز استفاده از كارشناسان و فارغ‌التحصیلان مدارك پزشكی در سطح درمانگاه‌ها، مطب‌های خصوصی و سایر سطوح، در حداقل میزان خود قرار دارد.

وی با انتقاد از وضعیت موجود در مطب‌های پزشكان، عامل اصلی نارضایتی بیماران و‌ همراهان را بكارگیری هر فردی به‌عنوان منشی بیان و اضافه كرد: انجام امور پذیرش بیمار و دیگر مسایل مرتبط یك تخصص است، دوره دانشگاهی دارد و نباید از سوی پزشكان، بی‌اهمیت تلقی شود.

وی با این تاكید كه رشته مدارك پزشكی تنها در دانشگاه‌های دولتی و زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت، دانشجو می‌پذیرد، گفت: فارغ‌التحصیلان در این رشته، واحدهای مختلف تئوری و كارگاهی را در ارتباط با مددكاری اجتماعی، كلیات پزشكی، اصول مدیریت بیمارستانی، آمار، روانشناسی، كامپیوتر و حتی آناتومی و فیزیولوژی انسانی و ... اخلاق پزشكی را می‌گذرانند.

او اضافه كرد: این افراد پس از فراغت از تحصیل، به دلیل طی دوره‌های كارورزی متعدد، آماده كار در محیط‌های مختلف تخصصی هستند، اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد و اغلب قادر به استفاده از تخصص خود نیستند.

مرادی با یادآوری اینكه بی‌توجهی به این نیروهای توانمند، دور ریختن سرمایه‌های مادی و انسانی جامعه است، گفت: امروز در حالیكه جامعه به‌شدت به تخصص ما نیاز دارد اما اغلب فارغ‌التحصیلان در رشته مدارك پزشكی خانه‌نشین شده یا به مشاغل غیرمرتبط روی آورده‌اند.

این كارشناس آمار و مدارك پزشكی گفت: با توجه به اینكه امكان ایجاد شغل برای ما وجود ندارد و لزوما باید در مراكز درمانی مختلف مشغول به‌كار شویم، از پزشكان، فعالان بخش درمان و مسوولان نظام پزشكی و دانشگاه علوم پزشكی درخواست می‌كنیم كه در این ارتباط در وضعیت كنونی تجدید نظر كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha