پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 313186

بر اساس توصیه مشاوران ارشد پزشکی، هر فردی که دوز اول واکسن کرونا شرکت آسترازنکا (AstraZeneca) را دریافت کرده است، نباید در دریافت دوز دوم واکسن تردید کند.

اگر دوز اول واکسن آسترازنکا را دریافت کردید...

سلامت نیوز: بر اساس توصیه مشاوران ارشد پزشکی، هر فردی که دوز اول واکسن کرونا شرکت آسترازنکا (AstraZeneca) را دریافت کرده است، نباید در دریافت دوز دوم واکسن تردید کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،استرالیا امروز (پنجشنبه)  سومین اصلاح اساسی در مورد واکسیناسیون کووید-۱۹ را به دنبال توصیه کنونی که واکسن آسترازنکا فقط باید به افراد ۶۰ ساله  و بالاتر تزریق شود را ارائه کرد که پیشتر علت آن خطر ابتلا به بیماری نادر اما جدی لخته شدن خون با این واکسن اعلام شده بود.
در استرالیا حدود ۳.۸ میلیون نفر حداقل یک دوز واکسن آسترازنکا دریافت کرده‌اند و امروز مدیر ارشد پزشکی، پل کلی گفت: تغییر در توصیه‌ها برای کسانی که قرار است دوز دوم داشته باشند اعمال نمی‌شود.


پروفسور کلی خاطرنشان کرد: «هر فردی که با دریافت دوز اول این واکسن مشکلی نداشته است باید دوز دوم را با اطمینان دریافت کند.»
وی افزود: هیچ موردی از عوارض جانبی مانند وضعیت لخته شدن خون در ارتباط با دوزهای دوم آسترازنکا در استرالیا مشاهده نشده است.


در انگلیس، تقریبا ۱۶ میلیون دوز واکسن آسترازنکا تزریق شده است و میزان این بیماری نادر اما گاهی اوقات جدی، بسیار ناچیز بوده است، حدود ۱.۵ در هر یک میلیون نفر که بسیار کمتر از میزان گزارش شده در دوز اول است.


پروفسور کلی بیان کرد: در استرالیا ۶۰ مورد از وضعیت لخته شدن خون مرتبط با واکسن آسترازنکا گزارش شده است که ۵۵ درصد آنان بهبود یافتند.
وزیر بهداشت استرالیا، برندن مورفی افراد بالای ۶۰ سال را به ادامه استفاده از واکسن آسترازنکا تشویق کرد و گفت: در صورت ابتلا به  کووید-۱۹ احتمال مرگ از هر ۱۰ نفر مبتلا یک نفر است.


پروفسور مورفی اعلام کرد: در استرالیا ۶۴ درصد افراد بالای ۷۰ سال اولین دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha