عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشریح وضعیت این بیماری در کشور، در عین حال بر رعایت نکات بهداشتی هنگام رای دادن و حضور در شعب اخذ رای در انتخابات امروز تاکید کرد.

روند کاهشی کرونا در کشور / چند توصیه‌ بهداشتی جهت حضور در شعب اخذ رای

سلامت نیوز: عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشریح وضعیت این بیماری در کشور، در عین حال بر رعایت نکات بهداشتی هنگام رای دادن و حضور در شعب اخذ رای در انتخابات امروز تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مسعود مردانی، با اشاره به روند کاهش بیماری کرونا در کشور، گفت: خوشبختانه وضعیت بیماری در کشور درحال کنترل است و موارد بیماری روبه کاهش است و همین سبب شده است تا میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی نیز کاهش یابد. خوشبختانه تعداد شهرهای قرمز نیز کاهش یافته است و امیدواریم شهرهای نارنجی هم به زرد تبدیل شوند.

وی علت کاهش بار بیماری را رعایت بهتر پروتکل‌ها دانست و افزود: از طرفی بیماری‌های اپیدمی بویژه بیماری‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی در ۳ تا ۴ هفته به پیک می‌رسند و سپس شروع به کاهش می‌کنند که این هم به ماهیت ویروس بازمیگردد.

مردانی درباره میزان بروز موارد ابتلا به ویروس آفریقایی و هندی نیز اظهار کرد: مسلما ابتلا به این دو نوع جهش یافته در کشور وجود دارد اما مقادیر ابتلا به حدی نیست که به اپیدمی تبدیل شود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در روند انتخابات، تصریح کرد: مردم لازم است که با در نظر گرفتن نکات بهداشتی، در شعب اخذ رای حاضر شوند. توصیه می‌کنیم وسایل نوشت افزار شخصی با خود به همراه داشته باشند، حتما از ماسک استفاده کنند، فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کنند، سعی کنند در کوتاه‌ترین زمان ممکن رای دهند و از حضور بی‌جا و طولانی مدت در شعب اخذ رای خودداری کنند و در نهایت بلافاصله پس از بازگشت به منزل دست‌های خود را با آب و صابون به خوبی بشوید.

مردانی درباره رای دادن مبتلایان کرونا نیز گفت: قرار است لیستی از بیمارانی که در مراکز قرنطینه هستند یا در منزل حضور دارند توسط وزارت بهداشت به ستاد انتخابات واصل شود تا با تماس با بیماران، به محل رفته و رای آنها نیز اخذ شود. خوشبختانه ایران در این موضوع پیشتاز است و هیچ جای دنیا اینچنین نیست.

وی درباره شرایط بیماری در روزهای آتی نیز بیان کرد: تاکنون که شرایط بد نبوده است و امیدواریم همچنان روند کاهشی بماند ولی مطمئنا در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی موارد بیماری افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha