شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 313226

در یک مطالعه جدید، محققان مکانیزمی را پیشنهاد کرده‌اند که می‌تواند ارتباط بین اسیدهای چرب امگا ۳ و مهار تومورها در موش‌ها باشد.

چگونه امگا ۳ از رشد تومور جلوگیری می‌کند؟

سلامت نیوز: در یک مطالعه جدید، محققان مکانیزمی را پیشنهاد کرده‌اند که می‌تواند ارتباط بین اسیدهای چرب امگا ۳ و مهار تومورها در موش‌ها باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیکال نیوز، این تحقیق زمینه را برای درمان‌های احتمالی سرطان در آینده فراهم می‌کند.

اسیدهای چرب امگا ۳ نقش مهمی در حفظ سلامتی دارند. آن‌ها به عملکرد قسمتهای مختلف بدن کمک می‌کنند. محققان همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ را با اثرات ضد سرطانی مرتبط می‌دانند.

مداخلات رژیم غذایی علیه سرطان یک زمینه در حال رشد است. بیشتر تحقیقات بر روی چگونگی محدود کردن برخی از عناصر غذایی که سلولهای سرطانی به آنها بستگی دارند، با هدف جلوگیری از رشد تومورها، متمرکز شده‌اند.

به جای محدود کردن مصرف رژیم غذایی، محققان به دنبال اسیدهای چرب امگا ۳ به عنوان یک مداخله ضد سرطان بر روی مکمل‌های غذایی تمرکز کرده‌اند. به عنوان مثال، محققان مصرف بالاتر امگا ۳ را با نرخ پایین‌تر مرگ و میر ناشی از سرطان روده بزرگ مرتبط دانسته‌اند.

محققان تحقیق حاضر کشف کردند که مکانیسم‌های بالقوه بیولوژیکی ممکن است ارتباط بین اسیدهای چرب امگا ۳ و مهار تومور را تشکیل دهند.

این تیم قبلاً نشان داده بود که یک محیط اسیدی در تومورها سلول‌ها را به استفاده از لیپیدها به عنوان منبع انرژی به جای گلوکز ترغیب می‌کند، که سلولهای تومور را قادر می‌سازد تا در بدن ضرب و پخش شوند.

با استفاده از این تحقیق، این گروه سپس نحوه تأثیر اسیدهای چرب بر سلولهای تومور را بررسی کردند.

با کمال تعجب، محققان دریافتند که اسیدهای چرب مختلف تأثیرات قابل توجهی بر سلولهای تومور دارند. به گفته نویسندگان این مطالعه، “ما به زودی دریافتیم که برخی اسیدهای چرب سلول‌های تومور را تحریک می‌کنند در حالی که دیگران آنها را از بین می‌برند.”

اسیدهای چرب امگا ۳ این کار را از طریق فرایندی به نام فروپتوز انجام می‌دادند. اسیدهای چرب سلولهای تومور را تحت فشار قرار داده و قادر به جلوگیری از اکسید شدن آنها نیستند. این سلولهای تومور را از بین برد.

محققان با استفاده از یک مهار کننده متابولیسم لیپید بر روی سلولهای تومور یافته‌ها را تأیید کردند. این باعث می‌شود سلول‌ها با تشکیل قطرات چربی از سلول در برابر اکسیداسیون لیپید محافظت نکنند.

تیم در نتیجه افزایش مرگ سلولی را هنگامی که سلول‌های سرطانی در معرض مقدار قابل توجهی امگا ۳ قرار گرفتند مشاهده کردند.

سرانجام، محققان قبل از تزریق سلول‌های سرطانی به موش‌ها، رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ را تغذیه کردند. آن‌ها در مقایسه با گروه کنترل، تأخیر قابل توجهی در رشد تومور در موش‌های دارای رژیم غذایی غنی از امگا ۳ مشاهده کردند.

پروفسور فرون و همکارانش پیشنهاد می‌کنند که در تحقیقات آینده باید مشخص شود که آیا یافته‌های آنها در انسان نیز قابل تکرار است و یا دوز ایده آل اسیدهای چرب امگا ۳ برای رسیدن به این هدف چیست.

این تحقیق آسیب پذیری خاص سلول‌های سرطانی را بر اساس روش متابولیسم چربی (چربی) آن‌ها مشخص می‌کند. علاوه بر این، یک مکانیسم بیولوژیکی برای اثرات ضد توموری اسیدهای چرب اشباع نشده چند زنجیره‌ای رژیم غذایی فراهم می‌کند. این یک دلیل علمی طولانی مدت را برای یک مداخله غذایی خاص ارائه می‌دهد و رویکرد دیگری را در زمینه امیدوار کننده متابولیسم تومور به عنوان یک درمان بالقوه سرطان برجسته می‌کند.

اگرچه دانشمندان باید کارهای بیشتری را انجام دهند، اما این مداخله نسبتاً ساده در رژیم غذایی ممکن است در برخی از سرطان‌ها اثر درمانی داشته باشد.

ترجمه از پایگاه خبری شفقنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha