شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 313242

چای سبز و لیمو هر دو سرشار از آنتی اکسیدان هستند. پژوهش ها نشان داده اند که چای سبز و لیمو با فهرستی طولانی از فواید سلامت مرتبط است. در ادامه با برخی از آن‌ها بیشتر آشنا می شویم.

فواید چای سبز و لیمو ترش

سلامت نیوز:چای سبز و لیمو هر دو سرشار از آنتی اکسیدان هستند. پژوهش ها نشان داده اند که چای سبز و لیمو با فهرستی طولانی از فواید سلامت مرتبط است. در ادامه با برخی از آن‌ها بیشتر آشنا می شویم. 

سرشار از آنتی اکسیدان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، چای سبز و لیمو هر دو سرشار از آنتی اکسیدان هستند.آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که به محافظت در برابر التهاب و آسیب سلولی  کمک می کنند.چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند اپی‌گالوکاتچین گالات، کوئرستین، اسید کلروژنیک و تئوگالین است.لیمو هم منبع خوبی از آنتی اکسیدان هایی مانند اسید اسکوربیک، هسپریدین، نارینجین و اسید فرولیک است.   

تقویت کاهش وزن

چای سبز با لیمو می تواند یک افزودنی خوب به یک رژیم غذایی کاهش وزن سالم باشد.در حقیقت، مطالعات متعدد نشان داده اند که چای سبز می تواند از کاهش وزن و تقویت چربی سوزی پشتیبانی کند.   

محافظت در برابر دیابت

برخی مطالعات نشان داده اند که چای سبز می تواند به کنترل قند خون و محافظت در برابر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.نوشیدن منظم چای سبز التهاب را کاهش و توانایی بدن برای استفاده موثر از انسولین را افزایش می دهد. انسولین هورمونی است که قند را از جریان خون به سلول ها منتقل می کند. 

پشتیبانی از سلامت مغز

برخی مطالعات نشان داده است که چای سبز و لیمو ممکن است فواید بالقوه برای سلامت مغز ارائه کند. مطالعه ای دیگر نشان داد که مصرف منظم چای سبز می تواند متابولیسم برخی پروتئین ها را که در ابتلا به بیماری آلزایمر نقش دارد، تقویت کند. 

 افزایش سطح انرژی

چای سبز یک منبع طبیعی کافئین است که محرکی برای سیستم عصبی مرکزی محسوب می شود و افراد اغلب برای افزایش سطح انرژی خود از آن استفاده می کنند.مطالعات نشان داده است که علاوه  بر مبارزه با خستگی، کافئین می تواند هوشیاری را افزایش  دهد و عملکرد شناختی و جسمانی را تقویت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha