گیاه حنا در بهبود بیماری‌های قارچی پوست مؤثر بوده و باعث افزایش قدرت دفاعی پوست در مقابل بیماری‌ها می‌شود.

حنا در بهبود بیماری‌های قارچی پوست مؤثر ااست

سلامت نیوز: گیاه حنا در بهبود بیماری‌های قارچی پوست مؤثر بوده و باعث افزایش قدرت دفاعی پوست در مقابل بیماری‌ها می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، مهندس محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که برگ‌های گیاه حنا برای معالجه جذام کاربرد دارد، اظهار کرد: این گیاه برای معالجه یرقان مفید و در بهبود بیماری‌های قارچی پوست نیز مؤثر است.

مهندس پویان با اشاره به این‌که حنا را با نام‌هایی چون قون، رقان، الهنا و فاغیه می‌شناسند، گفت: برگ‌های گیاه برای معالجه جذام کاربرد دارد. وی با اشاره به این‌که گل‌های این گیاه، شوره سر و همچنین چربی زیاد مو را از بین می‌برد، افزود: میوه و پوست ریشه آن ملین است و جوشانده ریشه آن برای معالجه ترشحات سوزاکی مهبل مفید است و همچنین له شده برگ‌های تازه آن برای ناراحتی‌های پوستی مفید است؛ سوزش پا در اثر بیماری بری‌بری را درمان می‌کند، همچنین حنا کردن کف پا باعث لطیف شدن پوست و رفع بوی بد پا می‌شود و نیروی جنسی را تقویت می‌کند.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این‌که حنا برای درمان جوش و کورک صورت مفید است، برای ترمیم زخم‌های روماتیسمی اثربخش و دمنوش برگ حنا به صورت غرغره برای درمان پیله دندان مفید است، خاطر نشان کرد: مصرف دمنوش آن برای رفع خشونت صدا نافع است؛ پودر ریشه حنا برای معالجه جوش و کورک سر بچه‌ها اثربخش و خمیر حنا برای عفونت چرکی دور انگشت دست و بیماری‌های ناخن بسیار مفید است. همچنین روغن و مرهم حنا برای نرم کردن و درمان زخم و ضرب‌خوردگی مفید است. میوه درخت حنا برای رفع خارش پوست نافع است و از بیدزدگی لباس جلوگیری می‌کند.

مهندس پویان با بیان این‌که ضماد مخلوط برگ گردو با حنا برای سردرد و درد بیضه ها کاربرد دارد، مخلوط حنا با سرکه به صورت مرهم روی پیشانی برای درمان سردرد مفید است و حنا مخلوط با روغن زیتون و آب گشنیز برای رشد موی سر اثرات مفیدی دارد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، وی تأکید کرد: دم‌کرده این گیاه به صورت دهان‌شویه، زخم دهان را درمان می‌کند؛ مصرف دمنوش حنا به مدت  10روز برای رفع عفونت مجاری ادراری بسیار مفید است؛ همچنین برای سنگ کلیه، مثانه و سختی دفع ادرار مفید است. حنا باعث می‌شود که قدرت دفاعی پوست در مقابل بیماری‌ها افزایش یابد، ضماد مخلوط حنا با برگ هلو برای درمان اگزما مفید می باشد و التهاب های پوستی را که منجر به درد می شود کاهش می دهد. میزان مصرف خوراکی حنا 2 گرم و یک بار در روز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha